Iranian Agriculture News Agency

شدت بیماری نکروز در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر کاهش یافت

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: شدت بیماری نکروز در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر کاهش یافت.

شدت بیماری نکروز در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مهدی تنگستانی مکان بیان کرد: بیماری باکتریایی نکروز عفونی حاد هپاتوپانکراس از سال گذشته در مزارع پرورش میگو مشاهده شد که می‌تواند تلفات فراوانی را داشته باشد.

وی با اشاره به شیوع بالای این بیماری خاطرنشان کرد: با اقدامات و تصویه‌های دامپزشکی و تلاش پرورش‌دهندگان، این بیماری در سطح مزارع شدت کمتری پیداکرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت این بیماری به پرورش‌دهندگان توصیه می‌شود که برداشت میگو در استخرهایی که سن و سایز میگو به‌اندازه تجاری رسیده را انجام دهند.

استفاده از تقویت‌کننده سیستم ایمنی میگو

وی بیان کرد: توصیه می‌شود افرادی که در حال پرورش میگو هستند کنترل تغذیه و استفاده از ترکیبات تقویت‌کننده سیستم ایمنی میگو مانند ویتامین سی، ربیوتیک‌ها و مخمرها در غذا یا آب استخر را داشته باشند.

تنگستانی‌مکان خواستار استفاده از ترکیبات بهبوددهنده کیفیت آب استخرها شد و خاطرنشان کرد: استفاده از ترکیبات ضدعفونی‌کننده مجاز مانند کلر در دستور کار باشد.

وی با تأکید بر کنترل بلوم جلبکی در مزارع پرورش ادامه داد: پرورش‌دهندگان میگو برای جلوگیری از تغییرات PH آب استخرها و کاهش شوری آب استخرها را تعویض کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با تأکید بر شست‌وشو و ضدعفونی و امحای وسایل و تجهیزات در استخرهای آلوده شد و افزود: کنترل ورود و خروج افراد، وسایل نقلیه، ممنوعیت جابه‌جایی تجهیزات و خوراک میگو را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید