Iranian Agriculture News Agency

برداشت عسل بهاره دراستان بوشهر

معاون بهبود تولیدات دامی استان بوشهر گفت: حدودا 800تن عسل بهاره دراستان بوشهر توسط زنبورداران بومی و مهاجر برداشت شد.

برداشت عسل بهاره دراستان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، افشین قطبی گفت: در اردیبهشت خردادماه سال جاری زنبورداران بومی و مهاجر موجود دراستان قبل از کوچ به مناطق ییلاقی، بیش از 800تن عسل دارویی بهاره (چهل گیاه) برداشت کردند. در مقایسه با سنوات قبل حدود 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

قطبی افزود: از این مقدار عسل تولیدی حدوداً  350 تن سهم زنبورداران بومی استان و 450 تن سهم زنبورداران مهاجر از نقاط مختلف کشور بوده است.

وی بیان کرد: به دلیل تنوع زیاد پوشش گیاهی در بهار مخصوصا در مناطق کوهستانی، عسل تولیدی نیز از شهد گیاهان مختلف (بانام‌هایی محلی قنقال، هلپه، آویشن، گل زرد، بادورد، کهور، خارزرد، دن، گاوپونه ...) تولیدمی شود؛ که دارای خواص دارویی فراوان و رنگی روشن خوش و طعم و بازار پسند است. از مزایای دیگر این عسل عدم رس دهی آن تا حدوداً 2 سال است و و طرفداران زیادی در داخل و خارج از استان دارد.

قطبی در پایان ادامه داد: داخل استان هرساله زنبورداران دو مرحله برداشت عسل دارنده مرحله اول برداشت عسل بهاره و مرحله دوم در پائیز است که عسل کنار برداشت می‌کنند که جزء بهترین عسل ازنظر عطر، طعم و کیفیت و بازارپسندی در داخل و خارج کشور است.

 زنبورداران بعدازبرداشت عسل بهاره جهت تابستان گذرانی و برداشت عسلی دیگر به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید