Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از جهادگران و پیشکسوتان جهاد سازندگی استان بوشهر

هم‌زمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی، از پیشکسوتان جبهه و جنگ، فرماندهان، خانواده‌های معظم شهدا و جهادگران با حضور استاندار بوشهر تجلیل شد.

تجلیل از جهادگران و پیشکسوتان جهاد سازندگی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد محمدی‌زاده در آیین تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ، فرماندهان، خانواده‌های معظم شهدا و جهادگران با گرامیداشت 27 خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی به‌فرمان تاریخی امام راحل در سال 1358، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا دستور دو نهاد مهم شامل جهاد سازندگی و سپاه پاسداران و بسیج را صادر کردند.

استاندار بوشهر بابیان اینکه سپاه پاسداران و بسیج در عرصه دفاع و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی درزمینهٔ امنیتی، دفاعی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند گفت: شکل‌گیری جهاد سازندگی در عرصه عمران، آبادانی، تولید و امنیت غذایی است که تاکنون طرح‌های مهم و موفقی اجرا کرده است.

وی بابیان اینکه با تلاش جهاد سازندگی تحول شگرف و قابل‌توجهی در روستاها در عرصه‌های مختلف زیرساختی، تولیدی و اشتغال‌زایی ایجاد شد گفت: در هشت سال دفاع مقدس جهاد سازندگی نقش مهم و تأثیرگذاری در جبهه‌های حق علیه باطل ایفا و در خطوط مقدم جبهه و عملیات دفاع مقدس خدمات ارزشمندی ارائه کرد.

استاندار بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های زمینی و دریایی 56 شهید، 550 جانباز، 12 آزاده تقدیم کرد و در این راستا 11 هزار و 720 نوبت اعزام به جبهه عملیاتی در 8 سال دفاع مقدس داشته است.

محمدی‌زاده جهاد سازندگی استان بوشهر را یکی از نهادهای موفق در عرصه‌های مختلف عمران و آبادانی روستاها و تولیدی دانست و توضیح داد: جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی کنونی نقش مهمی در امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا کرده و در این خصوص طرح‌های مهمی در استان بوشهر اجراشده است.

وی تولید 15 درصد خرما کشور از نخیلات استان بوشهر را ازجمله ظرفیت‌های این استان دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید خرما علاوه بر تأمین نیاز داخلی و کشور، بخش عمده‌ای در چرخه صادرات قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر تولید 63 درصد میگو پرورشی کشور را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر در تولید پرورش ماهی نقش مهمی دارد و ظرفیت تولید و پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس از سه هزار و 500 هزار تن، در دولت سیزدهم تاکنون به 17 هزار تن افزایش‌یافته است.

محمدی‌زاده توسعه تولیدات در بخش‌های کشاورزی، دامداری، مرغداری، پرورش آبزیان و صنایع فرآوری را روزافزون دانست و افزود: فرایند خودکفایی و امنیت غذایی به جد در استان بوشهر در دستور کار قرارگرفته است.

تأسیس نهاد انقلابی جهاد سازندگی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با تبریک سالروز تشکیل جهاد سازندگی به‌فرمان امام راحل در 27 خرداد سال 1358 ادامه داد: فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس نهاد انقلابی جهاد سازندگی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

نوذر منفرد بابیان اینکه جهاد سازندگی نقش مهمی در عمران و آبادانی روستاها ایفا کرده است گفت: با تشکیل جهاد کشاورزی، فعالیت‌های مختلفی در عرصه تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلات در استان بوشهر افزایش یافت به‌گونه‌ای که استان اکنون قطب تولید محصول میگو پرورشی است.

وی تولید 15 درصد خرما و بیش از 63 درصد میگو پرورشی کشور را از ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: در عرصه تولید محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی جاری افزون بر 700 هزار تن گوجه‌فرنگی و 150 هزار تن گندم تولید کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در هفته جهاد کشاورزی طرح‌های تولیدی، صنایع فرآوری، اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و بهره‌وری وارد چرخه فعالیت شده است.

در این آیین از پیشکسوتان جبهه و جنگ، فرماندهان، خانواده‌های معظم شهدا و جهادگران تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید