Iranian Agriculture News Agency

قلع و قمع ۲۵ هکتار از تغییر کاربری های غیر مجاز در دشتستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: قلع و قمع۲۵ هکتار از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در دشتستان با فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان، نماینده دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دشتستان انجام گرفت.

قلع و قمع ۲۵ هکتار از تغییر کاربری های غیر مجاز در دشتستان

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، محمدرسول صحراکار گفت: همزمان با ۲۱ خرداد امسال، با حضور مدیر جهادکشاورزی،فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان، نماینده دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دشتستان، قلع و قمع ۲۵ هکتار از تغییر کاربری های غیرمجاز در دشتستان در اراضی پشت کارخانه سیمان برازجان عملیاتی شد.

صحراکار ادامه داد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و همچنین به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، قلع و قمع در ۲۵ هکتار از اراضی زراعی جنوب کارخانه سیمان دشتستان انجام شد.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است، اضافه داد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف شهرستان، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است.

صحراکار یادآور شد: از مردم شریف دشتستان درخواست می‌کنیم در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان را یاری کنند. سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید