Iranian Agriculture News Agency

در چهارمین روز از هفته دولت در بوشهر/

افتتاح شهرک شیلات پرورش میگو در دیلم/ اراضی ساحلی پرورش میگو به تعاونی‌های ۷ نفره واگذار می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ظرفیت تولید میگو پرورشی با افتتاح شهرک شیلات عامری دیلم ۳ هزار و ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد.

 افتتاح شهرک شیلات پرورش میگو در دیلم/ اراضی ساحلی پرورش میگو به تعاونی‌های ۷ نفره واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، علی بازدار در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز نخست شهرک شیلات پرورش میگو  دیلم با حضور استاندار بوشهر، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس و جمعی از مسئولان اجرایی با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهور است اظهار داشت: شهرک شیلات پرورش میگو عامری در شهرستان دیلم از جمله مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوشهر است.

وی توسعه اقتصادی دریا پایه مورد توجه ویژه قرار دارد تصریح کرد: پرورش آبزیان از ظرفیت‌های مهم تولیدی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر است که در این راستا توسعه اراضی پرورش میگو در اولویت قرار دارد.

وی استان بوشهر را قطب تولید میگو پرورشی در کشور دانست و بیان کرد: هدف‌گذاری تولید میگو پرورشی تا 2 برابر تولید فعلی از برنامه‌های مهم شیلات استان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر شهرک شیلات عامری دیلم را از ظرفیت‌های مهم پرورش میگو در استان دانست و بیان کرد: تولید میگو پرورشی در استان در سال جاری 33 هزار تن هدف‌گذاری شده و هم اکنون برداشت میگو از استخر پرورشی سایت 12 گانه استان آغاز شده است.

بازدار با اشاره به ویژگی شهرک شیلات عامری دیلم خاطر نشان کرد: این شهرک شیلات در زمینی به مساحت 732 هکتار با 58 قطعه و هر قطعه به مساحت 7.5 هکتار احداث می شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت شهرک شیلات عامری 1200 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود افزود: با اجرا این طرح زمینه اشتغال 590 نفر فراهم می‌شود و ظرفیت تولید میگو در این شهرک 3 هزار و 500 تن در سال برآورد شده است.

 اراضی ساحلی پرورش میگو به تعاونی‌های 7 نفره واگذار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون به ظرفیت 7 هزار تن مجوز پرورش ماهی در خلیج‌فارس در استان صادر شده است گفت:  اراضی ساحلی پرورش میگو به تعاونی‌های 7 نفره واگذار می‌شود.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دیلم، با بیان اینکه 10 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو واگذار شده است اظهار داشت: تاکنون 6 هزار و 500 هکتار از این اراضی در نوار ساحلی استان بوشهر فعال شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 28 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد تصریح کرد: هدف‌گذاری امسال تولید 33 هزار تن میگو پرورشی و اکنون عملیات برداشت میگو در استخر و حوضچه‌های پرورشی آغاز شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از تحقق یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ، استاندار بوشهر خواستار واگذاری یک هزار و 500 هکتار اراضی قابلیت پرورش میگو در دیلم و شیف بندر بوشهر به مردم شد که امروز در هفته دولت این مصوبه اجرایی شده است.

باستین یکی از شاخص‌های اراضی پرورش میگو یاد شده را مشارکت روستاییان جوار مزارع در این طرح دانست و خاطر نشان کرد: مشارکت فارغ‌التحصیلان رشته شیلات، جامعه ایثارگری و روستاییان از ویژگی اراضی پرورش میگو یاد شده است.

وی با بیان اینکه اراضی پرورش میگو در قالب تعاونی 7 نفره به مردم واگذار می‌شود گفت: از 1500 هکتار اراضی یاد شده امروز عملیات اجرایی 32 هکتار آن آغاز شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در فاز دوم این طرح یک هزار هکتار اراضی ساحلی پرورش میگو به تعاونی‌های 7 نفره واگذار و در مجموع یک هزار و 200 میلیارد تومان در این اراضی پرورشی با همکاری شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود.

باستین بخش آبزیپروری را یکی از مزیت‌های مهم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در این زمینه توجه ویژه‌ای به پرورش ماهی در خلیج‌فارس شده است.

وی با بیان اینکه اکنون به ظرفیت 7 هزار تن مجوز پرورش ماهی در خلیج‌فارس در استان صادر شده است گفت: تولید 65 هزار تن ماهی پرورشی در خلیج‌فارس به استان بوشهر اختصاص یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید