Iranian Agriculture News Agency

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در بوشهر/ ۱۵ بنا قلع و قمع شد

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مقابله جدی با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان بوشهر خبر داد.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در بوشهر/ ۱۵ بنا قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سرهنگ بهرام دانشمند اظهار داشت: در راستای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان بوشهر تلاش جدی داریم.

وی تصریح کرد: هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید با مجوز سازمان جهاد کشاورزی باشد و با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد جدی و قانونی انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: به منظور حفاظت و حراست از اراضی کشاورزی همه ما وظیفه و رسالت مهمی را بر عهده داریم و باید این اراضی کشاورزی را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر اراضی کاربری زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی بخشی از افراد را به خطر می‌اندازد خاطرنشان کرد: در صورت تداوم روند تغییر کاربری اراضی شاهد افزایش وابستگی به خارج از کشور برای تأمین نیازهای غذایی خواهیم بود.

قلع و قمع ۱۵ بنا

سرهنگ دانشمند بر لزوم پیشگیری از خرد شدن و تفکیک اراضی کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: از همه مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز، گزارش آن را از طریق تلفن ۱۳۱ اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان برخورد لازم انجام شود.

وی افزود: در همین راستا امروز پس از انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و ادارات دولتی، قوه قضائیه، سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به قلع و قمع ۱۵ بنا در اراضی کشاورزی روستاهای قلعه چاه کوتاه و کنار آبادی در شهرستان بوشهر اقدام شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر سطح این اراضی را ۱۹ هزار و ۲۶۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: این اراضی دارای ارزش حدود ۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان و مدیرانی که در این برنامه مشارکت کردند خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، این عملیات با موفقیت و بدون مشکل پایان یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید