Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت محصول از نخلستان‌های استان بوشهر

با آغاز برداشت خارک و رطب از نخلستان‌های استان بوشهر، این محصولات روانه بازار داخل و خارج استان شد.

آغاز برداشت محصول از نخلستان‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان برداشت شود، که بیشتر آن از نخیلات دشتستان برداشت می‌شود.

کبری توکلی افزود: از این میزان محصول ۱۰ هزار تن خارک، بیش از ۴۰ هزار تن رطب و بقیه خرما است، که پس از برداشت روانه بازار‌های داخل و خارج  استان و همچنین دیگر کشور‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت خرما به‌عنوان محصول اصلی نخیلات استان از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: محصول خرمای استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است و متقاضیان بسیاری در بازار‌های داخلی و خارجی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان گفت: افزایش صادرات خرما مورد توجه ویژه قرار دارد و از آن حمایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به علت شیوع کرونا صادرات خرما کاهش یافت، اما امسال با فروکش کردن کرونا پیش‌بینی می‌شود این محصول بیشتر از سال گذشته که ۲۷ هزار تن بود، صادر شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید