Iranian Agriculture News Agency

اعتمادبخشی به مردم و مقابله با تحریف به ابزارهای نوین ارتباطی نیاز دارد

مشاور وزیر جهادکشاورزی و رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی ایفای نقش وزارت جهادکشاورزی در خط مقدم تامین امنیت غذایی را در توسعه فضای مجازی، هوشمندسازی روابط عمومی‌ها در رصد، پایش و تولید محتوا به منظور اطلاع‌رسانی دقیق به مخاطبان و مدیریت افکار مخاطبان دانست و بر تجهیز روابط‌عمومی به ابزار نوین ارتباطی-رسانه‌ای تاکید کرد.

اعتمادبخشی به مردم و مقابله با تحریف به ابزارهای نوین ارتباطی نیاز دارد

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فاطمه زارعان امروز شنبه در نخستین روز از همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: کار روابط عمومی بخش کشاورزی در این زمان با توجه به سلطه فضای مجازی، متفاوت و دشوار است و به تلاش‌ بیشتر برای اعتمادسازی و اعتمادبخشی به مردم، مقابله با تحریف و تخریب‌، امیدآفرینی و تسلط بر ابزار نوین ارتباطی نیاز دارد.

زارعان در همین حال تصریح کرد: روابط عمومی بخش کشاورزی برای اثرگذاری بیشتر در انجام وظیفه جهاد تبیین بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، نیازمند برنامه عمل متفاوت از گذشته است.

وی افزود: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در دوران وزارت محمدعلی نیکبخت با توجه به چالش‌های موجود در زمینه نهاده‌ها و تامین گوشت و مرغ مورد نیاز کشور، در نخستین اقدام، کارگروه‌های مختلف را برای تولید محتوی و انتشار از جمله کارگروه‌های تولید محتوی، فضای مجازی، حقوقی و اتاق فکر برای مخاطبان مختلف تشکیل داده است.

مشاور وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: تشکیل این کارگروه‌ها برای نخستین بار به رفع بحران در حوزه کالاهای اساسی کمک کرد.

وی اضافه کرد: ما در این مدت توانستیم گروه تولید محتوی را در حوزه مستندسازی، گزارش‌های تصویری و مردمی و موشن گرافی ارتقا دهیم.

زارعان افزود: در حال حاضر مرکز روابط عمومی، دفتر نمایندگی ولی فقیه، مرکز تحقیق و ترویج، بسیج، شبکه‌های اجتماعی، نشریات تخصصی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما همگی کارخانه تولید محتوای وزارت جهاد کشاورزی را شکل داده‌اند.

وی با بیان این که رویکرد و برنامه ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده، گفت: این برنامه به تمام روابط عمومی‌های بخش کشاورزی در استان‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

زارعان با بیان این که هر کشاورز، یک خبرنگار است، ابراز داشت: از دیگر اقدامات ما این است که از کشاورزان خواسته‌ایم خبرهای خوب خود را اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و اطلاع یابی زمانی محقق می‌شود که افکار عمومی را خوب بشناسیم و بدانیم در اطرافمان چه می‌گذرد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تاکید ما این است؛ تصویر درستی از دولت و عملکردها و برنامه‌های بخش کشاورزی به مردم ارایه دهیم و از تناقض‌گویی مسوولان و اختلاف با سایر دستگاه‌ها پرهیز کنیم.

وی به بخشی از دستاوردهای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای این مرکز طی امسال تهیه ۳ هزار و ۶۷۰ محصول رسانه‌ای شامل خبر، گزارش، مصاحبه، ۶۸ هزار و ۶۸۵ دقیقه فیلمبرداری، ۱۱۸ هزار و ۴۱۳ فریم عکاسی، ۱۶۶ کلیپ و گزارش موضوعی، ۲ هزار و ۴۰ تولید رسانه‌ای کشاورز نیوز به عنوان یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، ۸۵ گزارش تصویری، ۸۵ اینفوگرافی، ایجاد ۱۹ فضای محیطی برای مراسم و مناسبت‌ها و ۱۹۷ مورد پاسخ به انتقادها از بخش کشاورزی بوده است.

بنابر این گزارش، همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند در سالن اجتماعات توسعه وزارت جهادکشاورزی با حضور مسوولان و مدیران روابط عمومی معاونت‌های تخصصی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسه‌ها و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها برگزار می‌شود.

منتشر کننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید