Iranian Agriculture News Agency

با افتتاح مرکز تحقیق و توسعه و تولید واکسن‌های نو ترکیب موسسه رازی

جدیدترین فناوری تولید واکسن‌های نو ترکیب بومی‌سازی شد

مرکز تحقیق توسعه و تولید واکسن‌های نو ترکیب و ادجوانت های نسل جدید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توسط وزیر جهاد کشاورزی امروز جمعه افتتاح شد‌

جدیدترین فناوری تولید واکسن‌های نو ترکیب بومی‌سازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی نیکبخت در مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: امروز پروژه خط تولید جدید انواع واکسن را در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتتاح کردیم. در حال حاضر موسسه رازی بیش از ۸۰ درصد انواع واکسن‌های انسانی، ۹۰ درصد واکسن‌های دامی و در حدود ۳۲ درصد واکسن‌های طیور مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: امروز سالن بهره‌برداری از آخرین فناوری در تهیه و تولید واکسن در این موسسه افتتاح شد. در حال حاضر فعالیت‌های موسسه رازی در حال توسعه است و برنامه‌های تازه‌تری را نیز در دستور کار دارند که با تکمیل آن بخش عمده‌ای از نیاز کشور در داخل تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، این ساختمان بهمنظور تولید واکسن‌های بر پایه پروتئین نوترکیب که بهعنوان بهترین و ایمن‌ترین واکسن‌های نسل جدید جهان معرفی می‌شوند ساخته شده است. ادجوانت سیستمی محصولی وارداتی است که شرکت‌های معدودی در جهان توانایی ساخت آن را دارند. با بهره‌برداری از این ساختمان درر موسسه، ادجوانت سیستمی اختصاصی موسسه رازی بهعنوان آخرین نسل از ادجوانت ها، که نتیجه ۱۳ سال کار مطالعاتی پژوهشی محقق موسسه رازی است و در ساخت واکسن رازی پارس مورد استفاده قرار گرفت، برای اولین بار در کشور بومی‌سازی شد.

در ساخت این پروژه از صفر تا صد تمام اصول و قوانین GMP جهانی و استانداردهای اروپایی رعایت و اجرا شده، که مقدمه‌ای برای همکاری‌های مشترک جهانی است. تجهیزات و دستگاه‌های نصب شده در این ساختمان از معتبرترین شرکت‌های سازنده خریداری و از جدیدترین تکنولوژی‌های صنعتی واکسن سازی استفاده شده است. این مرکز که در اواخر سال ۱۳۹۹ با هدف تولید واکسن کوید کلنگ زنی شد، و ظرف سه سال با هزینه ساخت ۴۵۰ میلیارد ریال به اضافه سه میلیون یوروبه بهره‌برداری رسید، ظرفیت تولید سالانه تا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن را دارا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید