Iranian Agriculture News Agency

تخصیص هزارمیلیار تومان بودجه برای مکانیزاسیون کشاورزی

در سال زراعی جدید هزار میلیار تومان با سود چهار درصد برای مکانیزاسیون کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

تخصیص هزارمیلیار تومان بودجه برای مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا،امروز سه‌شنبه در  مراسم آغاز سال زراعی  جدید که با حضور  و سخنرانی  مسئولین  عالی‌رتبه کشوری، وزیر و معاونین و مدیران  وزارت جهاد کشاورزی  برگزار شد، معاون امور زراعت بیان کرد: امروز به یمن سال زراعی جدید و کشت پاییزه گرد هم آمدیم تا بتوانیم با انرژی و امید بیشتر نیاز کشور را در داخل کشور تامین کنیم و از بیگانه بی نیاز شویم.

علیرضا مهاجر ادامه داد: امروز خرید گندم از 10 میلیون تن گذشته است و این به خاطر عنایت خداوند تلاش کشاورزان و مدیریت خوب مسئولان بوده است.

وی افزود: امروز بیش از هفت میلیون هکتار اراضی را زیر کشت برده‌ایم

حدود پنج میلیون هکتار برای گندم و دو میلیون هکتار برای جو و سایر محصولات بوده است.

مهاجر اضافه کرد: ما سال‌های زراعی کم آبی را پشت سر گذاشته ایم که باعث شد در سال ۱۴۰۰ میزان خرید تضمینی گند فقط چهار میلیون تن باشد اما خوشبختانه علی‌رغم  خشک‌سالی توانستیم در سال ۱۴۰۱ خرید گندم را از مرز هفت میلیون بگذرانیم و امسال نیز رکورد خرید تضمینی شکست و به بیش از 10 میلیون رسید.

وی ادامه داد: از دلایل موفقیت وزارت جهاد در سال گذشته می‌توان به مواردی اشاره کرد از جمله،  استفاده از بذر مناسب،  جهش تولید در دیمزارها،  استفاده از دستورالعمل ‌ای فنی مهندسی، به ویژه در تولید دیمزارها و استفاده به موقع از آفات و علف هرز که این دستاورد بزرگی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید