Iranian Agriculture News Agency

یک کارشناس هواشناسی پیش‌بینی کرد:

احتمال آفتاب سوختگی ماهی‌ها

یک کارشناس هواشناسی به پرورش‌دهندگان ماهی توصیه کرد: برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ماهی‌ها روی استخرهای پرورش ماهی سایبان نصب کنند.

احتمال آفتاب سوختگی ماهی‌ها

پروین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: به دلیل شرایط هوای آرام و رطوبت مناسب، بهتر است کشاورزان روش برداشت غلات و کلزا را تصحیح کنند، همچنین برداشت از مزارع رسیده برنج انجام شود.

وی اضافه کرد : بهتر است زنبورداران در مقابل گرما و حرارت با استفاده از سایبان، از کلونی‌های زنبور عسل محافظت کنند.

وزش باد شدید و گرد و خاک در زابل

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: در پنج روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

رفیعی گفت: در دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، اتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود

وی افزود : این وضعیت یکشنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و شمال کردستان نیز پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد : سه شنبه جوی آرام در کشور حاکم خواهد بود و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به وزش باد شدید در برخی مناطق  احتمال خسارت به گلخانه‌ها و تاسیسات بخش کشاورزی وجود دارد.

بیشترین بارندگی در منطقه سر دشت بشاگرد

کارشناس هواشناسی بیان کرد: بیشترین میزان بارش در هفته چهل و هفتم متعلق به منطقه سر دشت بشاگرد استان هرمزگان به میزان 2.6 میلی متر بوده است.

وی افزود: گرم‌ترین منطقه مهران استان ایلام به میزان 48.8 درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه لاله‌زار کرمان به میزان 7.4 درجه سلسیوس است.

کاهش 20.4 درصدی بارش نسبت به بلند مدت

این کارشناس هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 27 مرداد ماه سال جاری 184.7 میلی متر است.

وی افزود: میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 176.2 میلی متر بوده است. بارش سال جاری 4.8 درصد بیشتر از سال گذشته است.

رفیعی ادامه داد :همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 231.9بوده است که بارش سال جاری 20.4 درصد کمتر از بلند مدت می باشد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید