Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک وزیر جهادکشاورزی به مناسبت روز خبرنگار

تبیین مسایل و آگاهی‌بخشی عمومی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی از مردمی‌ترین وجوه رسانه‌ای است، چون زنجیره کشاورزی از مَردم آغاز و به مَردم ختم می‌شود.

پیام تبریک وزیر جهادکشاورزی به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در پیامی با تقدیر از تلاش‌گران عرصه خبر، روز خبرنگار رابه اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبرنگار رکن رسانه است؛ خبر در گذر از هزارتوی اندیشه او بر حروف می‌نشیند، به کلمات جان می‌بخشد و به اندیشه مخاطب راه می‌گشاید و در این رهگذر، ادراک، آگاهی، تبیین، فهم متقابل، اقناع، امید، قضاوت و .. شکل می‌گیرد.

این الگو در مواجهه با اجتماع مخاطبان یک جامعه می‌تواند به شکل‌گیری و مهندسی افکار عمومی بیانجامد، به معنای دیگر؛ خبرنگار هم‌سو با رسالت آگاهی بخشی و تبیین، در شکل دهی افکار مخاطب هم تاثیرگذار است.

امنیت غذایی و گستره تاثیر آن بر آحاد جامعه از آن دست مواردی است که در تبیین و روشنگری رسانه‌ای از حساسیت ویژه برخوردار است، بر این اساس خبرنگار تخصصی کشاورزی علاوه بر نقش آگاه‌سازی، وظیفه بزرگ امیدآفرینی را به دوش می‌کشد.

زنجیره کشاورزی از کشاورز در حلقه اول آغاز و به سفره مردم در حلقه انتهایی ختم می‌شود؛ از مَردُم تا مَردُم، این ویژگی کم نظیر حوزه کشاورزی است و خبرنگاری اخلاق مدار در این حوزه از مردمی‌ترین وجوه رسانه‌ای است، اینجانب ضمن تقدیر از تلاش‌گران رسانه فرا رسیدن روز خبرنگار را به همه اهالی خبر، به ویژه خبرنگاران کشاورزی و امیدآفرینان جامعه برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار تبریک می‌گویم.

 

محمدعلی نیکبخت

وزیر جهادکشاورزی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید