Iranian Agriculture News Agency

منظور: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام پرداخت ۷۱ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان گفت: با توجه به خرید ۸ میلیون تن پیش بینی این است که ۱۲۰هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت صورت گیرد.

منظور: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، داود منظور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷۱ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به خرید ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان، پیش بینی این است که ۱۲۰هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه هماهنگی هایی با دستگاههای تامین کننده منابع مالی از جمله وزیر نفت صورت گرفته است، افزود: امیدواریم بتوان تا چند روز آینده بخشی قابل توجه دیگری از تعهدات مربوط به خرید گندم را پرداخت کنیم.

منظور در مورد خرید برنج از شالیکاران نیز گفت: برنج مشمول خرید تضمینی نیست؛ برنج‌کاران از سال گذشته نتوانستند مقادیری از محصولات خود را به فروش برسانند و این در حالی است که برداشت محصولات سال جاری نیز آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور کمک می‌کند که توزیع کنندگان کالاها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخشی از خریدهای راهبردی خود را با سرعت بیشتری از برنج‌کاران انجام دهند که برنج‌کاران بتوانند برنج خود را به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: موسسات واسطه‌ای هستند که محصولات را از کشاورزان می‌گیرند و بعد از آماده سازی به فروش می رسانند؛ آنها خریداران عمده‌ای هستند که دولت مذاکراتی با این افراد داشته‌ تا خرید برنج خود را تسریع کنند تا مشکل فروش برنجکاران حل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید