Iranian Agriculture News Agency

حجاب به ‌مثابه امر سیاسی و واجب دینی

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: عفاف و حجاب تنها یک حکم شرعی نیست بلکه یک مسئله سیاسی ضروری است.

حجاب به ‌مثابه امر سیاسی و واجب دینی

به گزارش ایانا پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، گردهمایی ویژه عفاف و حجاب یکم مرداد ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدحسین سپهر رئیس کارگروه‌های ارتباطات دستگاه‌ها، بازرسی، آموزش و مشاوره وزارت کشور و جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم، اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از ارکان اصلی اقتدار ملی و رمز استقلال ما است.

سیدحسن ربانی با اشاره به این که ملت ایران وظیفه‌شناس، حکیم و بااراده هستند، افزود: دیانت، اصالت و غیرت مردم باعث شده است دشمن با وجود این که با تمام توان خود وارد میدان شده بود، نتواند به اهداف خود دست یابد؛ بنابراین ما باید قدردان مردم باشیم.

وی ابلاغ نشدن قانون عفاف و حجاب را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اطمینان داریم پس از ابلاغ و اجرای قانون عفاف و حجاب مردم از آن حمایت خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد، بخشی از آسیب‌های ما معطوف به مدیران ارشد وزارتخانه‌ها می‌شود، چراکه گاهی اوقات از به‌کارگیری جوانان مؤمن و انقلابی غفلت می‌کنند.

وی بر اهمیت حضور و مشارکت خانواده کارکنان در برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و یادآور شد: باید از ظرفیت خانواده‌ها استفاده شود و متقابلاً باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکانات رفاهی به‌صورت عادلانه در اختیار تمام کارمندان قرار گیرد.

ربانی از زحمات معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی وزارتخانه قدردانی کرد و خواستار اضافه شدن بخش عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ملاک‌های ارزیابی کارکنان شد.

به گفته وی، عفاف و حجاب تنها یک حکم شرعی نیست بلکه یک مسئله سیاسی ضروری است، برخی می‌گویند مسئله عفاف و حجاب یک مسئله شرعی است و حکومت نباید در آن دخالت کند؛ در صورتی‌که این‌طور نیست و این حرف دقیقاً به معنای نشناختن مواجه ما با دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به این که انگیزه خواهران برای ورود به عرصه عفاف و حجاب بعد از اغتشاشات اخیر افزایش ‌یافته، خاطرنشان کرد: قدردان زحمات خواهران در این امر مهم هستیم، باید برای مقابله با این توطئه دشمن تلاش کنیم تا ان‌شاءالله به نتیجه مطلوب برسیم.

نگاه ارزشی به مقوله حجاب و عفاف در نهاد انقلابی وزارت جهاد کشاورزی

هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی ۳ هزار و ۳۹۶ شهید دارد، ۹ هزار نفر از کارمندان آن از جانبازان و ایثارگران هستند؛ بنابراین نگاه ما به عرصه عفاف و حجاب یک نگاه ارزشی است.

وی افزود: باید در گزینش کارکنان بیش از گذشته پایبندی به عفاف و حجاب مورد توجه قرار گیرد؛ این امر نیازمند تدوین یک دستورالعمل از سوی هیات عالی گزینش مرکزی است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از برترین‌های حوزه عفاف و حجاب در سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید