Iranian Agriculture News Agency

تأمین اعتبارات کشت قراردادی پنجم به‌صورت دقیق انجام و برنامه‌ریزی شود

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی گفت: نیاز است برای پرداخت اعتبارات کشت قراردادی پنجم به‌صورت دقیق چاره‌اندیشی شود و معاونت برنامه‌ریزی منابع آن را به‌صورت دقیق تأمین کند.

تأمین اعتبارات کشت قراردادی پنجم به‌صورت دقیق انجام و برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرنگار ایانا، حمید رسولی روز دوشنبه در جلسه ابلاغ دستورالعمل کشت قراردادی، بیان کرد: مباحث کشت قراردادی با توجه به جلسات متعدد یک ماه اخیر به‌صورت مفصل توضیح داده‌شده است.

وی بابیان اینکه ما آماده آغاز کشت قراردادی هستیم، ادامه داد: از جهت تأمین و تدارک ما در حال ذخیره‌سازی و آماده کشت قراردادی هستیم. ذخایر ما در حدود ۶۰۰ هزار تن کود شیمیایی در گروه ازته، فسفاته و پتاسه برای آغاز کشت قراردادی است که مقدار قابل‌اعتمادی است‌. بخشی از کودها تخلیه‌شده و در انبارهای خود ما است اما به دلیل عدم تأمین مالی ترخیص نشده است و در صورت تأمین مالی ترخیص می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی بیان کرد: دستورالعمل کشت قراردادی نیازمند به‌روزرسانی است. دستورالعمل جدید باید به تائید و تصویب شورای قیمت‌گذاری برسد و برای سال جدید تهیه و ابلاغ شود.

رسولی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل و جلسه امسال سازمان تعاون روستایی می‌خواهد نقش مجری را ایفا کند، بنابراین باید عناوین و مجوزهای لازم ابلاغ شود.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم اینکه ما  چهار کشت قراردادی انجام داده‌ایم و اراده‌ای برای پرداخت وجود ندارد و برای اینکه جلو عدم پرداخت گرفته شود باید پرداخت‌ها توسط وزارتخانه انجام شود. زیرا امکان تسویه‌حساب با مجری‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی افزود: ما درکشت قراردادی برنج تجربه‌داریم. کود، سم و بذر را تهیه کردیم اما هنوز ریالی پرداخت‌نشده و یک پرونده حسابرسی برای ما تشکیل‌شده است. برای تأمین منابع باید برنامه‌ریزی دقیق شود.

رسولی بیان کرد: ۱۵.۲ همت  برای سال قبل و چهارماهه سال جاری از دولت طلبکار هستیم و نیاز است برای پرداخت اعتبارات به‌صورت دقیق چاره‌اندیشی شود و معاونت برنامه‌ریزی منابع آن را به‌صورت دقیق تأمین کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید