Iranian Agriculture News Agency

حمایت کامل کمیسیون کشاورزی از گزینه پیشنهادی دولت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست با قرائت گزارش این کمیسیون در ابتدای جلسه علنی امروز، حمایت این کمیسیون تخصصی از محمدعلی نیکبخت گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

حمایت کامل کمیسیون کشاورزی از گزینه پیشنهادی دولت

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده 202 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون کشاورزی، گزارش جمع‌بندی این کمیسیون از نشست با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را برای نمایندگان خانه ملت قرائت کرد.

نظری گفت: بر اساس شرح استعلامات، اصالت مدرک لیسانس رشته مدیریت از شیراز و کارشناس ارشد اقتصاد کشاورزی مورد تائید قرارگرفته است.

وی افزود: در جلسه برگزارشده با وزیر پیشنهادی وی در مواردی همچون تعامل حداکثری با نمایندگان مجلس، انتخاب مدیران شایسته بر اساس تعهد به‌نظام اسلامی، روحیه خدمت جهادی مبارزه با فساد و رانت و ویژه خواری، ایجاد یکپارچگی در نظام سیاست‌گزاری، استفاده حداکثری از نظرات متخصصان و پیشکسوتان به‌ویژه جهادگران به‌عنوان برنامه‌های وزیر معرفی شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: وزیر پیشنهادی واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد، استفاده مطلوب از تشکل‌های بخش کشاورزی و عمل به تکلیف قانونی بر اساس اسناد بالادستی به‌ویژه برنامه هفتم را اولویت کاری خود در صورت اخذ رأی اعتماد اعلام کرده است.

وی ادامه داد: بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نشان می‌دهد که 45 درصد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی کاملاً منطبق بر اسناد بالادستی و 50 درصد موارد نیز همسو بوده است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی یافت نشد.

نظری گفت: همان‌طور که به استحضار رسید برنامه وزیر پیشنهادی با عنوان «امنیت غذایی مردم‌نهاد، کشاورزی دانش‌بنیان، روستای نوآور و رشد تولید» طی چندین جلسه با حضور وزیر پیشنهادی موردبحث و بررسی قرار گرفت و در همین راستا اعضای کمیسیون نقطه نظرات سؤالات و ابهامات را مطرح کردند.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی فردی جهادی و عمل‌گرا و دارای بینش نسبت به بخش کشاورزی است. کمیسیون وی را دارای مدیریت عادلانه و جهادی قانون پذیر و دارای سلامت اقتصادی، باانگیزه و متکی به توانایی ملی و همراه با مردم، همچنین توانمند و شایسته ارزیابی کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را شایسته تصدی این پست معرفی و انتظارات خود از محمدعلی نیکبخت را ارائه کرد.

وی افزود: انتظار داریم برنامه‌ها مبتنی بر اهداف کمی و با سازوکارهای مشخص باشد، مدیریت جهادی در وزارتخانه احیاء و زمینه رفع فساد فراهم شود، موضوع واگذاری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی ساماندهی شود و همچنین اصلاح ساختار وزارت جهاد کشاورزی باهدف حداکثر سازی تعامل‌های بین بخشی انجام شود و برنامه‌ریزی از پایین به بالا در دستور کار قرار گیرد.

نظری با تأکید بر واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی طی فرایندی با شفافیت بالا اضافه کرد: باید امور به تشکل‌های فراگیر کشاورزان، روستاییان و عشایر واگذار شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان و ایلام و 45 هزار هکتاری سیستان و بلوچستان باهدف تبدیل این مناطق به قطب‌های تولید دانش‌بنیان و خودکفایی در بخش کشاورزی از خواسته‌های کمیسیون کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید