Iranian Agriculture News Agency

نقش‌آفرینی زنان در تحقق تمدن نوین اسلامی

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، خودسازی و تمدن‌سازی در جامعه زمینه ساز طلوع خورشید ولایت عظمی است و امروز ما شاهد نقش آفرینی زنان کشور عزیزمان ایران در تمام این مراحل هستیم.

نقش‌آفرینی زنان در تحقق تمدن نوین اسلامی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جلسه هم‌افزایی بسیج خواهران و دفاتر امور بانوان دستگاه‌های اجرایی شنبه ۲۰ خرداد سال جاری با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری، مهرداد پاکار مشاور وزیر و فرمانده مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی، فائزه‌سادات بهشتی مسئول بسیج خواهران سازمان بسیج ادارات و کارکنان و مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

مشاور وزیر و فرمانده مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به قرائت خطبه‌های مکرر توسط حضرت زهرا (س) بیان کرد: این امر بیانگر این است که اسلام نه تنها مخالف حضور زن در اجتماع نیست، بلکه زنان را پشتوانه عظیم جریان بزرگ تمدن سازی در هر مقطعی از تاریخ می‌داند.

مهرداد پاکار با بیان اینکه یکی دیگر از زنان تاثیرگذار تاریخ، حضرت زینب کبری (س) هستند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حضرت زینب کبری (س) توانست ظرفیت روحی و عقلی زن را به جهان نشان دهد، امروز شما بانوان ایران اسلامی چنین الگوهایی را در مقابل خودتان دارید و باید راه آنان را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

وی با اشاره به این که در گام دوم انقلاب هستیم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر خودسازی تاکید کردند تا بتوانیم با کمک آن به جامعه‌پردازی برسیم که مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی است و نتیجه آن زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ع) است. امروز همه ما شاهد نقش‌آفرینی زنان کشور عزیزمان ایران در تمام این مراحل هستیم.

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و با اشاره به سالروز شهادت شهید مدافع حرم عباس دانشگر ادامه داد: شهید دانشگر مصداق بارز یک جوان مومن انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی است، ایشان مطالعات زیادی در زمینه‌ راهکارهای تشکیل تمدن نوین اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است انجام دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که تبیین، تدوین و تحقق سبک پس زندگی اسلامی، لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی است که بخش عمده آن با نقش آفرینی زنان تمدن‌ساز محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از بسیج به‌عنوان نیروی کارآمد برای تمام عرصه‌ها و میدان‌ها یاد می‌کنند و امروز بسیج زنان در سطح کشور در حال نقش‌آفرینی در تمام عرصه‌ها و میدا‌ن‌ها از جمله جهاد فرهنگی، جهاد سازندگی، اجتماعی، سیاسی و... هستند.

پاکار در پایان با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج خواهران، گفت: ایشان فرموده‌اند بنده در بسیج و دیگر نهادهای انقلابی خواهرانی را می‌شناسم که وظایف سنگینی برعهده دارند و مشغول کار هستند، که ان‌شاءالله ثمره آن تشکیل تمدن نوین اسلامی و تحقق ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید