Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور استخدامی کشور خبرداد:

صدور 124 هزار مجوز استخدامی در دستگاه‌های اجرایی طی سال گذشته

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی گفت: در سال گذشته ۱۲۴ هزار مجوز استخدامی در دستگاه اجرایی صادر شده است.

صدور 124 هزار مجوز استخدامی در دستگاه‌های اجرایی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا، میثم لطیفی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی سازمان تات در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ بهره‌وری در حوزه کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر بوده است. این مهم حاصل تلاش نیروهای وزارت جهادکشاورزی بوده است و همچنین نوید بخش این موضوع است که در حوزه کشاورزی سهم پیشرفت را بیش از پیش ببینیم.

وی ادامه داد: کار علمی در وزارت جهاد کشاورزی در دولت مردمی و ارتباط با مجموعه دانش بنیان با محوریت سازمان تات تسریع شده و مطلوب است فضای همکاری بین وزارت جهادکشاورزی و سازمان بهره‌وری با محوریت اصلاح ساختارها ایجاد شود تا از مجموعه‌های تحقیقاتی و دانش‌بنیان بهره‌گیری بیشتری شود. به این ترتیب برآوردی خواهیم داشت تا سرمایه انسانی مورد نیاز را در قالب یک تفاهم نامه در سطح اعتباراتی که داریم، حمایت کنیم و کمک کنیم نیروهای جدید در حوزه تخصصی در وزارت جهادکشاورزی به‌کارگیری شوند.

لطیفی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای به‌کارگیری نخبگان چیست و چه اقداماتی در این رابطه انجام شده است، گفت: دو راهکار مادی و معنوی در دانش مدیریت وجود دارد. راهکار مادی اینکه بخشی از زحمات محققان تامین شود و در شورای دستمزد نیز این مجوز قانونی برای مشاغل و شرایط خاص با ویژگی‌های فوق العاده در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه انگیزه دهنده‌های معنوی بسیار اهمیت دارد، گفت: توجه به شایسته سالاری در انتصابات و میدان دادن به محققان و بهره‌مندی بیشتر از دستاوردها باعث انگیزه دادن به نخبگان می‌شود. در خواست ما این است که مسئولان دستگاه‌ها روی این موضوعات تمرکز کنند.

لطیفی عنوان کرد: آن انگیزه‌ای که باعث شده محققان در دستگاه‌ها مشغول شوند، انگیزه مادی نیست و انگیزه خدمت و بهره‌مندی مردم از نتایج است.

معاون رئیس جمهور گفت: در حوزه تبدیل وضعیت‌ها از سال گذشته تلاش شده ورود به دولت بر اساس نیاز واقعی دستگاه به صورت نقطه‌ای باشد و از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود. همچنین در سال گذشته ۱۲۴ هزار مجوز استخدامی در دستگاه اجرایی صادر شده است تا افرادی که روابط کاری شرکتی و طرحی داشته‌اند، سنوات خدمت آنها لحاظ شود و از این سوابق به‌عنوان کمک به برداشتن سقف استخدامی استفاده شود. بخشنامه‌ای برای وزارت کار و سازمان برنامه ارسال شده است که پرداخت به نیروهای در دستگاه‌های اجرایی به حساب خود فرد (ذ‌ی‌نفع) باشد و به حساب شرکت واسط واریز نشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید