Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به ایانا مطرح کرد:

کشت فراسرزمینی در قرقیزستان در دستور کار ایران قرار گرفت

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه توسعه همکاری‌های کشاورزی بین ایران و جمهوری قرقیزستان گفت: قرقیزستان می‌تواند یکی از فرصت‌های منطقه در کشت فراسرزمینی برای ایران باشد.

کشت فراسرزمینی در قرقیزستان در دستور کار ایران قرار گرفت

قرقیزستان می‌تواند یکی از فرصت‌های منطقه در کشت فراسرزمینی برای ایران باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه توسعه همکاری‌های کشاورزی بین ایران و جمهوری قرقیزستان در پاسخ به خبرنگار ایانا مبنی بر وضعیت کشت فراسرزمینی در این کشور، گفت: کشت فراسرزمینی در قرقیزستان در دستور کار قرار دارد و باید این موضوع را بررسی کرد.

محمود حجتی با اشاره به محدودیت‌های قرقیزستان در کشت فراسرزمینی، افزود: البته بیشتر مناطق این کشور، کوهستانی است و کمتر می‌توان اراضی زراعی را در آن یافت؛ بنابراین باید با توجه به محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، برنامه مورد نظر را طرح‌ریزی کرد.

به گفته وی، اما ظرفیت‌های همکاری ایران و قرقیزستان بسیار زیاد است. به‌عنوان مثال می‌توان به محصولاتی مانند میوه‌جات، سبزیجات، خرما، پسته، کیوی و کود اوره اشاره کرد که از ایران به قرقیزستان صادر می‌شود و در عوض آنها نیز می‌توانند تأمین‌کننده گوشت دام سبک برای ایران باشند؛ بنابراین همکاری متقابل دو کشور در پیشبرد اهداف تجاری، پتانسیل بالایی دارد که امید می‌رود از امروز، سنگ بنای آن را پایه‌ریزی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی معتقد است: اگرچه تاکنون مبادلات تجاری بین دو کشور مرسوم بوده، اما روابط اقتصادی با توجه به توسعه‌یافتگی روابط سیاسی ایران و قرقیزستان، بسیار کم به‌نظر می‌رسد و باید با وجود فرهنگ، مذهب و منطقه مشترکی که این دو از آن برخوردارند، در توسعه همکاری‌های اقتصادی خود بیشتر تلاش کنند./

V-951202-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید