Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید دام مازاد عشایر در ایلام

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت: زمینه برای خرید، کشتار و بسته بندی دام مازاد عشایر استان ایلام از امروز و از روستای زرانگوش بدره آغاز شده است .

آغاز خرید دام مازاد عشایر در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، مجتبی شیرخانی، ضمن تقدیر از مسوولین استانی به ویژه دادستان استان ایلام به دلیل پیگیری‌های مجدانه برای رفع موانع فراروی خرید دام مازاد عشایر استان گفت: با همکاری و همراهی همه مجموعه‌های ذی‌ربط فرآیند خرید، کشتار و بسته بندی دام مازاد عشایر استان ایلام از امروز آغاز و ۱۰ درصد دام‌های پلاک کوبی شده حذفی عشایر(دام‌های پیر) در سطح استان، توسط شرکت پشتیبانی دام استان خریداری می‌شوند.

وی افزود: پیگیری خواهد شد تا زمینه برای خرید دیگر دام‌های مازاد عشایر(دام‌های جوان) نیز در فازهای بعدی فراهم شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام ادامه داد: نحوه خرید و استقرار اکیپ‌های خرید دام در سطح استان بر اساس میزان درصد خشکسالی و محرومیت مناطق خواهد بود.

وی گفت: در گام اول ۶۵ هزار راس دام شامل ۶۰ هزار راس میش و ۵۰۰۰ راس بز خریداری خواهد شد و فرآیند خرید دام مازاد عشایر استان و انتقال به کشتارگاه ایلام از امروز و از منطقه زرین آباد از توابع شهرستان دهلران آغاز خواهد شد.

شیرخانی با اشاره به اینکه نرخ مصوب برای خرید هر کیلوگرم میش ۲۶ هزار تومان و برای هر کیلوگرم بز ۲۵ هزار تومان است، یادآور شد: به ازا هر کیلو فروش دام، سه کیلو جو یارانه‌ای در نظر گرفته شده است که به فروشندگان تحویل خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام ضمن پوزش از جامعه عشایر و دامداران استان به خاطر وقفه پیش آمده، تصریح کرد: از عموم عشایر و دامداران استان انتظار داریم که صبر و حوصله داشته باشند و با اکیپ‌ها و تیم‌های خرید که تحت نظارت امور عشایری استان فعالیت دارند، نهایت همراهی و همکاری داشته باشند تا فرآیند خرید با دقت و سرعت پیش برود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید