Iranian Agriculture News Agency

استاندار ایلام:

دیدار استاندار ایلام با رئیس سازمان امور عشایری کشور

استاندار ایلام گفت: دام مازاد عشایر استان توسط دولت بصورت تضمینی خریداری شود/سهم اعتبارات حوزه عشایری در اعتبارات ملی دیده شود

دیدار استاندار ایلام با رئیس سازمان امور عشایری کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام،  دکتر محمد نوذری با علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایری کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل امور عشایری استان برگزار شد، استاندار ایلام ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد عشایری استان خواستار توجه بیش از پیش سازمان در این حوزه شده و گفت: شرایط کم بارشی و کرونایی وضعیت معیشت عشایری را سخت کرده است و همه ما بایست در این وضعیت نسبت به این قشر مظلوم و بی ادعا توجه بیش از پیش کنیم.

وی در ادامه خواستار اتخاذ تدابیری برای خرید مازاد دام عشایر در مناطق مرزی کشور چون ایلام شد و گفت: امروز برخی تولیدات حوزه عشایری مازاد بر مصرف استان هست و نیاز است دام مازاد عشایر توسط دولت بصورت تضمینی خریداری شود.

دکتر نوذری در ادامه به مسائل و مشکلات حوزه عشایری استان اشاره کرد و گفت: تامین مشکل آب عشایر با تانکر سیار، ایجاد مسیر و جاده مناسب برای تسهیل در تردد عشایر، تامین علوفه و نهاده های دامی مورد نیاز دام های عشایر باتوجه به کاهش بارش های امسال و ... از جمله مسائل و مشکلات این حوزه بوده که نیازمند توجه و مساعدت لازم امور عشایری کشور است.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که به فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید شده است در شورا و کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان ها سهم اعتبارات حوزه عشایری ویژه دیده شود، تاکید کرد: لازم است به همین نسبت دولت و سازمان امور عشایری کشور در اختصاص اعتبارات ملی به امور عشایری استان توجه و اهتمام لازم را داشته باشد.

در ادامه این نشست علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایری کشور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های استاندار ایلام در حمایت از عشایر در خصوص اختصاص ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی پروژه آبرسانی ایلام برای تامین پروژه های آب عشایر، اختصاص ۶ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر استان، خرید ۱۰ هزار تن علوفه در فاز اول در روزهای آینده به استان و همچنین خرید تضمینی دام مازاد عشایر استان قول مساعد داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید