Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضـی استان ایلام

جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی در ایلام

مدیر امور اراضـی استان ایلام گفت: در یک سال اخیر جلوگیری از تغییر کاربریهای غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان ایلام رشد چشمگیری داشته است.

جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، یاسین علی حسینی بیان داشت: یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولین ارشد نظام، حراست از اراضی کشاورزی بعنوان بستر تأمین امنیت غذایی، محور استقلال و خودکفایی است.

علی حسینی افزود: تامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده مستلزم حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و استفاده بهینه، مستمر و موثر از آن می باشـد و یکی از ماموریتهای مهم جهادکشاورزی و به تبع آن مدیریت امور اراضـی، مدیریت کارآمد در جهت بهرهبرداری بهینه و حفظ اراضـی کشاورزی بر اساس شرح وظایف قانونی و تکلیفی است.

حسـینی با اشاره به راه اندازی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ در سال ۱۳۹۳و اسـتقرار گشتهای ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان تصریح کرد: برای اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغهای خارج محدوده قانونی شهرها و شهرکها، بطور مستمر و روزانه نسبت به پایش اراضی در قالب بلوک بندیهای تعیین شده اقدام لازم به عمل آمده است

مدیر امور اراضـی اسـتان اضافه کرد: با تشکیل یگان حفاظت در اواسط سال جاری و انتصاب فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به شکل گستردهای توانستیم نسبت به شناسایی و توقف عملیات تغییر کاربریهای غیرمجاز در سطح استان اقدام کنیم.

وی گفت: در این اقدامات با هماهنگی و تعامل دسـتگاههای قضایی و نیروی انتظامی در سـطح اسـتان و شهرستانهای تابعه به طور مستمر پیگیری داشته ایم.

وی ادامه داد: از ابتـدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۲۰ هکتار پایش اراضـی کشاورزی صورت گرفته است و تعداد ۳۰۰ فقره تغییرکاربری غیر مجاز به مساحت ۵.۲۲هکتار شناسایی وتوقف اجرای آن در همان مراحل ابتدای عملیات ساخت صورت پذیرفته است.

همچنین تعداد۵۵ فقره تغییرکاربری غیر مجاز با اجرای تبصـره ۱ و۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون اصـلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ ها با مساحت ۴/۴ هکتار آزادسازی و به حالت اولیه اعاده شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است.

علی حسینی اظهار کرد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها، تفکیک و خردکردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمینخواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسائل امور اراضی است.

مدیر امور اراضـی اسـتان در پایان گفت: امید است با همکاری مردم فهیم استان، پیگیری یگان حفاظت و گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی، پیشگیری از وقوع جرم تغییرکاربری های غیر مجاز و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی توسط افراد سود جو بیش از پیش صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید