Iranian Agriculture News Agency

مدیر طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)

4 میلیون و200 هزار هکتار اراضی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید قرار می گیرد

مدیر طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور امسال برای طرح جهش تولید مشخص و در مراحل کشت قرار دارند.

4 میلیون و200 هزار هکتار اراضی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، سعید اکبری در ستاد استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) محرومیت زدایی و رسیدگی به نیازهای اقشار مختلف بویژه در روستاها را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و در این مسیر تلاش دارد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای اراضی کشاورزی را اجرا کند.

وی افزود: این طرح سال ۹۹ با تأکید ویژه مقام معظم رهبری در ۶ استان در سطح ۶۶۰ هزار هکتار آغاز شد که در سال گذشته به ۱۵ استان در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار افزایش یافت.

مدیر طرح جهش تولید ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) یادآور شد: امسال این طرح در ۲۱ استان عملیاتی می شود و قرار است چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

اکبری تاکید کرد: پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه دیم و سه میلیون هکتار عرصه آیش در کشور وجود دارد که باید تلاش کنیم اراضی آیش را فعال و زیر کشت ببریم.

وی از راه‌اندازی صندوق توسعه حمایت از محصولات دیم خبر داد و گفت: قرار است ظرف مدت پنج سال منابع اعتباری و تسهیلاتی برای حمایت از کشت در دیمزارها از طریق این صندوق پرداخت شود.

مدیر طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: ایجاد پالایشگاه محصولات فسفاته با توجه به نیاز کشور و واردات این محصول از اولویت های این ستاد در حوزه کشاورزی است.

اکبری همچنین از اجرای پروژه تکمیل زنجیره دام و دیم با همکاری کمیته امداد خبر داد و افزود: افراد تحت پوشش در قالب دیم کاری به شکل دامداری از مراتع استفاده و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی را باتوجه به ارزش افزوده بالا از برنامه های ستاد و وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و یادآور شد: یک درصد اراضی دیم معادل ۴۲ هزار هکتار امسال به کشت این گیاهان اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید