Iranian Agriculture News Agency

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

کشاورزان ایلامی با وجود خشکسالی نسبت به پرداخت زکات اهتمام دارند

سرپرست محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: کشاوزران و بهره برداران استان با وجود بروز خشکسالی گسترده اما نسبت به پرداخت زکات از میزان برداشت محصول زارعی خود اهتمام جدی دارند و این پدیده جوی خللی در پرداخت زکات کشاورزان نداشته است.

کشاورزان ایلامی با وجود خشکسالی نسبت به پرداخت زکات اهتمام دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حجت الاسلام عباسعلی بازیار اظهار داشت: قبل از برداشت محصولات کشاورزی جلسات متعدد توجیهی با کشاورزان انجام گرفته تا زمان برداشت محصول، هر کشاورز سهم زکات خود را پرداخت کند.

وی افزود: باتوجه به اهمیت پرداخت زکات توسط کشاورزان و بهره برداران، به طور مکرر کلاس ها و کارگاه های توجیهی برای این قشر توسط مبلغان و مروجان برگزار می شود.

بازیار ادامه داد: حضور کشاورزان به ویژه بهره برداران جوان در این کلاس های ترویجی و نیز مشارکت آنها در پرداخت زکات از نکات بارز است که به کرات کشاورزان موفق در امر زکات در استان و کشور مورد تقدیر قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه ۱مبلغان و مروجان سازمان جهاد کشاورزی و حوزه های علمیه تنها وطیفه آگاهی بخشی به کشاورزان در زمینه اهمیت پرداخت زکات و اهتمام به این فریضه مورد تاکید الهی را دارند، یادآور شد: کمیته امداد مسوول جمع آوری و هزینه زکات کشاورزان است.

وی اضافه کرد: کشاورزان و زارعان به اهمیت دینی پرداخت زکات بعد از برداشت محصولات خود واقف هستند و حضور مبلغان و مروجان سازمان در آگاهی بخشی به کشاورزان برای پرداخت زکات نیز بی تاثیر نیست.

بازیار گفت: در برخی از روستاها با مصرف هزینه زکات، کشاورزان اقدام به ساخت اماکن عام المنفعه ای چون مسجد، مدرسه و حسینه می کنند که احداث این بناها از برکات مشارکت در پرداخت زکات است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید