Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی استاندار ایلام:

توسعه اقتصادی در گرو تولید است

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت:توسعه اقتصادی در گرو تولید بوده و تقویت تولید اشتغال پایدار را به همراه دارد.

توسعه اقتصادی در گرو تولید است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، شهریار عباسی در آیین تجلیل از برگزیدگان و تولیدکنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی دنیا امنیت غذایی است که این مهم نمی تواند توسط بازارکه کار عرضه تقاضارا بر عهده دارد تامین شود و دولت باید این نقش مهم را ایفا کند.

وی گفت: در حوزه ی تامین امنیت مواد غذایی و کالا های اساسی دولت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: استان ایلام در سطح کشور بواسطه ی طبیعت بکر و چهار فصل در حوزه‌ی کشاورزی بسیار فعال است.

عباسی گفت: کشاورزی تنها تولید غذا نیست، بلکه تمام سیاست های کلان دولت در این تولید تاثیر گذار است و بدون آن نه تنها امنیت غذایی بلکه سیاست های وابسته به آن هم به مشکل بر می‌خورد و به همین دلیل دولت سیزدهم در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذای کشور وظیفه ی بسیار سنگین دارد.

وی با اشاره به حذف یارانه ها گفت: در بحث اقتصاد همه اتفاق نظر دارند که حذف یارانه‌ها توسط دولت‌ها در بخش کشاورزی جایز نیست،چون یکی از بخشهای ارزبر بحث تامین کالاهای کالاهای اساسی است و اگر یارانه‌ها هدفمند نشوند بخش آسیب پذیر جامعه بیشترین آسیب را می بیند.

وی در ادامه گفت:دولت ها چاره ای ندارد جز اینکه سیاست‌های کلان حمایتی ارائه دهند به ویژه در بخش های زیر ساخت های چون عرصه کشاورزی که خوشبختانه در دولت سیزدهم در این بخش سیاست های حمایتی ارزشمندی تدوین شده است به عنوان مثال وضع تعرفه صادرات و واردات به فراخور تولیدات کشاورزی در کشور بحث اصلاح نظام مند یارانه های مواد غذایی و هدفمند بودن پرداخت یارانه ها،ایجاد پرداخت تسهیلات برای تقویت زیرساخت های تولیدی در عرصه های کشاورزی و ... از جمله این حمایت ها است.

وی با اشاره به وجود تحریم‌ها گفت: در این برهه ی سخت که تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ما وجود دارد چاره‌ای جز اتکا به تولید و تقویت آن در کشور نداریم و این مهم نیازمند تلاش همه جانبه است.

گفتنی است،در این آیین از ۵۲ برگزیده و تولید کنندگان برتر ملیذو استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید