Iranian Agriculture News Agency

وجود ۱۰۹۶۲ کلونی زنبور عسل در شهرستان ملکشاهی

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی گفت: شهرستان ملکشاهی دارای تعداد ۱۰۹۶۲ کلونی زنبور عسل بوده و ۱۹۴ نفر نیز به طور مستقیم به این کار مشغول هستند.

وجود ۱۰۹۶۲ کلونی زنبور عسل در شهرستان ملکشاهی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حسین بزرگمهر مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی گفت: شهرستان ملکشاهی با توجه به وضعیت منطقه‌ای و پوشش گیاهی و همچنین کوه‌های اطراف شهرستان به ویژه کبیرکوه از لحاظ پرورش زنبور عسل و فرآورده‌های آن یکی از مناطق مستعد این کار است که می‌تواند نقش موثری در تامین عسل در سطح استان داشته باشد.
وی افزود: شهرستان ملکشاهی دارای تعداد ۱۰۹۶۲ کلونی زنبور عسل بوده و ۱۹۴ نفر نیز به طور مستقیم به این کار مشغول و باعث اشتغال زایی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی ادامه داد: امسال هنوز کار برداشت عسل آغاز نشده ولی سال گذشته از هر کندو حدود ۵ کیلو به میزان حدود ۵۴ تن عسل برداشت شده که ارزش سالیانه آن بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: زنبورداران شهرستان با مشکل بیمه و عدم تسهیلات کم بهره و بسته بندی برای صادرات و همچنین شکر رو به رو هستند.
بزرگمهر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع گیاهی منطقه انواع عسل در شهرستان قابلیت برداشت دارد و به طور کلی عسل درخت کنار بیشتر در شهرستان برداشت خواهد شد.
وی در پایان گفت: با توجه به خشکسالی امسال و مشکلات پیش آمده برای زنبورداران وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات به مبلغ ۱/۴۰۰/۰۰۰ تومان به ازای هر کندو با کارمزد ۱۲ درصد در نظر گرفته است که زنبورداران با مراجعه به سامانه سیتا می‌توانند ثبت نام کنند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید