Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور عشایر کشور خبر داد:

اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب”دامدار کارت”

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: در فاز اول جهت ارائه تسهیلات دامدار کارت یک هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص که با اجرا، این میزان به ده برابر افزایش خواهد یافت

اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب”دامدار کارت”

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، عباس پاپی زاده در جلسه شورای عشایر استان اظهار کرد: اختصاص دامدار کارت برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایری است و امیدواریم این کارت بخشی از هزینه‌های دامداران را پوشش دهد.

وی  از اختصاص تسهیلات ماده ۱۲ مدیریت بحران برای حل مشکل عشایر خبر داد و بیان داشت: در آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر اختصاص می‌یابد که در قالب دامدار کارت پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: همه دستگاه های اجرایی در قبال مردم و جامعه عشایر وظایف مهمی بر عهده دارند که این موضوع در آیین نامه سال ۹۴ تدوین و ایلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات محدود سازمان امور عشایر تلاش می شود وظایف این حوزه به خوبی انجام و مشکلات عشایر مرتفع شود.

پاپی زاده تصریح کرد: اگر نقش هر یک نفر عشایر در بحث تولید با شهروند عادی مقایسه شود جامعه عشایری در جایگاه بالاتری قرار دارد که باید این مهم مورد توجه مسئولان فرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به نقش مهم جامعه عشایر در تولید محصولات، متاسفانه آنطور که باید به این افراد خدمات ارائه نشده و این مهم در زمینه تامین آب شرب به خوبی مشخص است.

رییس سازمان امور عشایر کشور اضافه کرد: عشایر به سبب کوچرو بودن قادر به ارائه تضمین در قبال دریافت تسهیلات نیستند. در این راستا جلسات بسیاری تشکیل و مقرر گردیده بجای دریافت تضامین توسط بانک، مکانیسم اعتباری جایگزین شود.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام نیز در این نشست گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به استان ایلام مبلغ سه میلیارد تومان برای خرید دو دستکاه تانکر آبرسانی به عشایر از منابع مالی ستاد اجرایی حضرت امام در سال جاری اختصاص یافت.

فرشاد یاسمی افزود: همچنین میلغ ۱۵ میلیارد تومان جهت بهسازی راههای عشایر ایلام توسط بنیاد مستضعفان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در سیل بخش کلات مورموری، در مجموع ۱۰۰ راس دام عشایر این منطقه تلف، ۲۱۰ تن نهاده های دامی از بین رفت، ۲۰ سیاه چادر و اثاثیه مربوط و ۵ عدد تانکر ذخیره اب شرب نیر تخریب شده است.

مدیرکل امور عشایر ایلام بیان داشت: همچنین ۳۰ درصد کل راههای عشایر استان و ۶۰ درصد کل راههای عشایری شهرستان آبدانان تخریب شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به توپوگرافی خشن مناطق، بیشتر راههای عشایر به دلیل نبود ابنیه فنی در اثر بارندگی به کلی قطع و مسدود می گردد. بنابراین می طلبد در راستای بند ۴ ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه ردیف جداگانه ای برای این منظور لحاظ گردد.

یاسمی عنوان کرد: در سال جاری از ردیف اعتبارات استانی، ملی هزینه ای و سایر منابع بیش از ۴۳میلیارد تومان به استان تخصیص که تاکنون از این میزان تاکنون ۲۲ میلیارد تومان جذب شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: در سفر  رییس جمهور و هیات دولت به ایلام ۲۱۰ میلیارد ریال جهت تقویت زیر ساخت های کشاورزی استان اختصاص یافت.

محمد علی اقدسی افزود: سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح اراضی زراعی استان تولید می شود که از این میزان ۸۵۰ هزار تن محصولات زراعی و۱۵۰ هزار تن نیز دامی می باشد.

وی با بیان اینکه استان به لحاظ تنوع اقلیمی و محصولات زراعی در جایگاه ویژه ی در کشور قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سه برابرمصرف استان تولید محصولات دامی داریم و پتانسیل صادرات در بخش محصولات دامی ایلام وجود دارد..

مدیرکل جهاد کشاوزی استان ایلام با بیان اینکه تولیدات دامی استان افزون بر نیاز بازار مصرف استان است، اظهار داشت: در استان انواع محصولات گوشتی و پروتینی همچون گوشت قرمز، مرغ، شیر خام، تخم مرغ وعسل تولید می شود.

اقدسی اظهار داشت: ۳۷۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت به دامداران روستایی و عشایر استان پرداخت میشود.

وی این میزان اعتبار را تحت عنوان دامدار کارت در قالب تسهیلات ۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی عنوان کرد و گفت: به ازای هر راس دام سبک سه میلیون ریال و دام سنگین هفت میلیون ریال پرداخت می شود.

رییس سازمان امور عشایر صبح روز چهارشنبه ششم بهمن ماه وارد استان ایلام شد.

حضور در جلسه شورای عشایر ایلام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه دیدار با استاندار و بازدید از عشایر سیل زدگان مورموری از جمله برنامه های سفر عباس پاپی‌زاده به ایلام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید