Iranian Agriculture News Agency

ایجاد بیش از هزار سازه‌های ترویجی با محوریت گندم‌کاران پیشرو در سراسر کشور

معاون سازمان تات گفت: مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی با هدف توانمند سازی گندمکاران، انتقال، نشر و افزایش نفوذ فناوری‌های نوآورانه، ارتقای بهره وری و افزایش سطح کمی و کیفی تولید محصول گندم در گندم‌زارهای کشور برنامه های آموزشی- ترویجی را در سال زراعی 1403-1402 پیاده سازی نموده است.

ایجاد بیش از هزار سازه‌های ترویجی با محوریت گندم‌کاران پیشرو در سراسر کشور
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمد مهدی قاسمی بیان کرد: نهایی کردن فرایند درج روز سی و یکم فروردین ماه بعنوان روز گندم و نان در ضمیمه تقویم رسمی کشورو همکاری و مشارکت در برگزاری آیین ها ی ویژه گرامیداشت روز ملی گندم و نان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی هماهنگ شده است.

وی افزود: ایجاد و فعال سازی 1129 سازه های ترویجی( سایت ترویجی، کانون یادگیری، مزرعه الگویی) با محوریت گندم کاران پیشرو و برگزیده در سراسر کشور و انتقال و نشر بیش از 100 یافته تحقیقاتی قابل ترویج مرتبط محصول گندم و نان در میان گندمکاران کشور با همکاری مؤسسات و مراکز تحقیقات کشاورزی سازمان تات انجام شده است.

قاسمی گفت: در سال گذشته ترویج محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور در میان گندمکاران کشور، انتقال دانش، مهارت و تجربه گندمکاران پیشرو و برگزیده به سایر گندمکاران کشور و برگزاری 21012 نفر روز دوره های آموزش مهارتی ویژه گندمکاران در سراسر کشورو همچنین خدمات متنوع  آموزشی ترویجی مزرعه ای به 600  هزار نفرکشاورز گندمکار کشور ارائه شد.

این مقام مسئول افزود: تولید و انتشار اطلاعات عمومی، فنی و تخصصی در قالب طیف وسیعی از رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و دیجیتال و برگزاری 22عنوان  دوره آموزشی و تخصصی برای 1800 نفر از  مدیران، کارشناسان و کارکنان و همچنین 90 طرح تحقیقی- ترویجی ویژه محصول گندم در مزارع گندم کشاورزان پیشرو اجرا شد.

قاسمی اذعان داشت: اجرای طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم  با هدف کاهش خلاء عملکرد در 80000 هکتار از گندمزارهای کشور و 15 نفر پژوهشگر مروج ارشد و 250 نفر محقق معین در قالب تیم های یاوران تولید به گندمزارهای کشور اعزام شد.

در پایان قاسمی گفت: 1000 سخنرانی علمی و تخصصی ویژه محصول گندم  با همکاری متخصصان و اعضای هیأت علمی مؤسسات و مراکز تحقیقاتی کشاورزی از طریق شبکه آموزش کشاورزی(شاک) ارائه شد و همچنین پروژه نان سنتی با مشارکت زنان روستایی در استان البرزاجرا شد.

گفتنی است محمد مهدی قاسمی برنامه های آموزشی- ترویجی را در سال جهش تولید با مشارکت عناصر و کنشگران نظام نوآوری کشاورزی ، مؤسسات، پژوهشگاهها و مراکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و فناور؛ کشاورزان پیشرو، برگزیدگان بخش کشاورزی، کشاورزان نوآور بهره ور، مددکاران و تسهیل گران ترویجی؛ تشکلها، تعاونیها و سمن ها؛ معاونت های ستادی و سازمانهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی را در سال زراعی 1403-1402 پیاده سازی نموده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید