Iranian Agriculture News Agency

دشمن به دنبال اخلال در استقلال غذایی است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شرایط امنیت غذایی کشور را با تکیه بر تولیدات داخلی مناسب ارزیابی کرد و بر خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

دشمن به دنبال اخلال در استقلال غذایی است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در سفر به استان قزوین و دیدار با امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان،  ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک پیروزی سپاه در عملیات وعده صادق گفت: امنیت غذایی بیش از گذشته اهمیت و نقش خود را در تحریم های دشمنان اسلام  نشان داده است.

وی با بیان اینکه، کشوری که امنیت غذایی نداشته باشد راحت به سمت جنگ و نابودی می رود،  افزود:کشور ما در زمینه امنیت غذایی توانسته روی پای خود بایستد و دشمن نتواند به ما فشار وارد کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین  هم در این دیدار با اشاره به اهمیت کشاورزی دشت قزوین و تاکید مقام معظم رهبری برای حفظ و احیای آن در تامین امنیت غذایی، بر برنامه ریزی برای حفظ و پایداری این دشت  تاکید کرد.

عابدینی با بیان اینکه هر استانی هویتی دارد که براساس توانمندی های آن دیده می شود افزود: :قزوین اراضی حاصلخیزی دارد که می توان از آن برای تامین نیاز کشاورزی کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام تاکید کرد:زکات مایه خیر و برکت مال می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: بخش کشاورزی بخاطر گستردگی و ایجاد امنیت غذایی مورد توجه آحاد مسوولین به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین است.

عطایی افزود: دشت قزوین به کشاورزی آن معروف است و پیرو فرمایشات رهبری در سفر به قزوین و تاکید معظم له، ستاد دشت قزوین ایجاد و اقدامات خوبی تاکنون انجام شده که نیازبه حمایت های فرهنگی دارد.

وی اظهار داشت:بخش کشاورزی ابعاد فرهنگی بسیار زیادی دارد که نیاز دارد این ارتباط با کشاورزان بیشتر شود که نیاز به حمایت روحانیون و ائمه جمعه است.

وی خاطر نشان کرد: الحمدلله در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی حرکت خوبی در خصوص بخش کشاورزی و ارتباط آن با مسائل فرهنگی و دینی آغاز شده است.

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید