Iranian Agriculture News Agency

گسترش سفره مردم به‌واسطه ارزان‌سازی غذا

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر مستندسازی، بروزرسانی و اصلاح امور حقوقی سازمان تاکید کرد و گفت: در این راستا رفع مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی مد نظر است.

گسترش سفره مردم به‌واسطه ارزان‌سازی غذا

به گزارش ایانابه نقل از روابط‌ عمومی سازمان تات، سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی در گردهمایی مدیران و کارشناسان حقوقی مؤسسات و مراکز تابعه و وابسته سازمان تات خاطرنشان کرد: امروز فرصت مناسبی برای حوزه حقوقی تات فراهم شده است، تا مستندسازی، به‌روزرسانی و اصلاح امور انجام شود.

وی تقویت حوزه حقوقی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را جز اولویت‌های این سازمان دانست و افزود: اقدامات حقوقی در سازمان باید تا حصول نتیجه پیگیری شود که در آینده مانعی ایجاد نشود.

رئیس سازمان تات گفت: تبیین مسایل حوزه حقوقی در سازمان منجر به افزایش آگاهی افراد نسبت به مسایل حقوقی می‌شود.

وی تهیه نقشه‌های UTM و GIS در ایستگاه‌ها، مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و همچنین بهره‌گیری از توانایی‌های بخش خصوصی حقوقی برای دستیابی به اهداف سازمان و استفاده از فناوری‌های نوین و قانونی برای حل و ردیابی مشکلات حوزه حقوقی را از دیگر موضوعات مدنظر سازمان تات عنوان کرد.

گسترش سفره مردم به واسطه ارزان‌سازی غذا با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان را از اهداف مهم این سازمان برشمرد و بر رفع مشکلات حقوقی این شرکت‌ها تاکید کرد.

خیام‌نکویی گسترش سفره مردم به ‌واسطه ارزان‌سازی غذا را از اهداف مهم و افزایش تولید گندم تا ۹ میلیون تن را از اقدامات حیاتی این سازمان برشمرد و افزود: حفظ عرصه‌های تحقیقاتی که تولید بذرهای متنوع دارند، امری ضروری است و دفاع از حقوق سازمان باید به موقع، فنی، به نحو حقوقی و مستند باشد.

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی در راستای حل معضلات این بخش را که رابطه مستقیم با حوزه حقوقی دارند، از دیگر اقدام‌های حیاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تات، در جمع مدیران، کارشناسان حقوقی موسسات و مراکز تابعه و وابسته این سازمان،بر حفظ اموال و امکانات دولتی به عنوان امانتی برای نسل آینده تاکید کرد و حراست از اراضی کشاورزی را مهم ترین مولفه در تامین امنیت غذایی کشور دانست.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی مخل تامین امنیت غذایی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تات نیز در این نشست، بر حفظ اموال و امکانات دولتی به عنوان امانتی برای نسل آینده تاکید کرد و حراست از اراضی کشاورزی را مهم‌ترین مولفه در تامین امنیت غذایی کشور دانست.

کریم احمدی صومعه با بیان چالش‌های موجود، تغییر کاربری اراضی درجه یک و دو کشاورزی و تخریب این اراضی را مغایر با قانون و مخل تامین امنیت غذایی در کشور دانست و بر توزیع قراردادها با حفظ حقوق دولت، سازمان و طرف قرارداد، رعایت قوانین و مقررات در نحوه عقد قرارداد، ثبت قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها از طریق سامانه تاکید کرد.

استناد و ارجاع به قوانین و مقررات در انجام امور همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بروزرسانی اطلاعات مدیران و کارشناسان حقوقی در خصوص قوانین و مقررات از دیگر توصیه‌های احمدی صومعه در این گردهمایی بود.

مطلوبیت جایگاه دفاتر حقوقی؛ ضامن سالم‌سازی دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تات نیز در این نشست، با اشاره بر بند ۱۰ اصل ۳ قانون اساسی کشور مبنی بر نظام اداری صحیح و کارآمد در نظام جمهوری اسلامی ایران، مطلوب‌سازی اهمیت و جایگاه دفاتر حقوقی را ضامن سالم‌سازی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: بی‌تردید واحدها و دفاتر حقوقی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاثیرگذار در تحقق نظام اداری صحیح و کارآمد هستند که سلامت دستگاه‌های اجرایی و انطباق اقدامات و عملکرد کارکنان با قوانین و مقررات را تضمین می‌کنند.

مهری مصر افزود: بروزرسانی اطلاعات و اشراف کافی به قوانین و مقررات حقوقی برای پیشبرد امور اجرایی بسیار ضروری است و هشدارهای لازم برای پیشگیری از تخلفات باید اعلام شود .

وی بر مستندسازی املاک دولتی و مراحل انجام کار در قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها مطابق با قانون به‌منظور حفظ حقوق دولت و رعایت صرفه و صلاح دولت و پیشگیری از خسارات و تضییع حقوق دولت توصیه کرد.

مصر اظهار امیدواری کرد: نیروی انسانی مورد نیاز و متناسب با دفاتر حقوقی سازمان تات، مؤسسات و مراکز تابعه در سال‌های آتی تأمین شود.

گفتنی است؛ این گردهمایی با چهار پنل مستندسازی املاک دولتی و پرسش و پاسخ پیرامون ابهامات حوزه امور حقوقی و با حضور مسوولان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونین و کارشناسان اداره کل اموال دولتی وزارت دارایی و اداره کل امور اموال دولتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ارائه دوره‌های آموزشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید