Iranian Agriculture News Agency

مدیران اجرایی راه را برای نسل نو باز کنند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: نیاز است که دانشگاه‌ها و مدیران اجرایی این توان را داشته باشند که راه را برای نسل نو باز کنند تا هرچه سریع‌تر وارد عرصه‌های حکمرانی کشور شوند.

مدیران اجرایی راه را برای نسل نو باز کنند

به گزارش خبرنگار ایانا، عبدالله مخبر در دومین همایش منابع طبیعی و مسئولیت اجتماعی که به میزبانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر ما با نسلی مواجه هستیم که در جهان پیچیده امروز به‌خوبی و بامهارت عالی روبه‌جلو حرکت می‌کند.

وی بابیان این‌که امروز بسیاری از مسائلی که توسط دانشگاه و یا دستگاه‌های پژوهشی حل‌نشده‌اند توسط گروه‌های استارتاپی کم سن و سال به پاسخ می‌رسند افزود: در حال حاضر سالهاست که نظام تحقیقات پاسخ درست به مسائل نادرست می‌دهد. دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نسخه تولید نمی‌کنند؛ جزوه و کتاب تولید می‌کنند. برای حل مسائل منابع طبیعی باید از نیروی فکرهای نو و جوان استارتاپی بهره برد.

وی ادامه داد: جهان ما جهان عدم ثبات و عدم قطعیت است. درگذشته بسیاری از مسائل به‌صورت روند قابل مدیریت بودند ولی در حال حاضر شرایط متفاوت است. جهان امروز جهان انسان‌های خردمند است. انسان خردمند به دنبال تعادل است و اکوسیستم حیات را با خردمندی به سمت تعادل هدایت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مهم اینجاست که دانشگاه‌ها و مدیران اجرایی این توان را داشته باشند که راه را برای نسل نو باز کنند تا هرچه سریع‌تر وارد عرصه‌های حکمرانی کشور شوند.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید