Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان تات:

سالانه حدود یک میلیون تن دور ریز برنج داریم

رییس سازمان تات گفت: ما حدود دو میلیون تن تولید برنج در سال داریم و حدود یک میلیون تن نیز وارد میکنیم و متاسفانه به اندازه میزان واردات دور ریز داریم.

سالانه حدود یک میلیون تن دور ریز  برنج داریم

به گزارش خبرنگار ایانا، مجتبی خیام نکویی عصر سه‌شنبه در رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی که در مرکز آموزش امام خمینی  برگزار شد، بیان کرد: باید به این موضوع فکر کنیم که چگونه با تحول در آموزش اثربخشی را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: به نظر میرسد اگر بخاهیم از فناوری‌های حوزه آموزش برای اثربخشی در آموزش استفاده کنیم مهمترین عنصر آن این است که چالش اساسی چیست وآیا ایده ارائه شده پاسخگو چالش است.

رییس سازمان تات افزود: یکی از مهمترین چالشها بحث ضایعات و پسماندهای کشاورزی است و بیش از ۳۰ میلیون تن از تولیدات بخش کشاورزی به پسماند تبدیل می‌شود و حداقل ۲۰ میلیارد دلار از تولید غذا به ضایعات تبدیل می‌شود  و این چالشی است که نیاز به ارائه ایده‌های نوین و اثربخش دارد.

خیام نکویی ادامه داد: احساس می‌شود نحوه اموزش ما مهمترین تاثیر گذاری را روی مخاطب دارد و  در این حوزه چند عامل همچون زیست بوم مخاطب و محدوده سنی در نظر گرفته می‌شود. همچنین توجه به هرم یادگیری  نیز بسیار  حائز اهمیت است زیرا هرم‌های یادگیری در دنیا دائما بهینه می‌شود و با فناوری اطلاعات رشد چشمگیر پیدا کرده است.

وی بیان کرد: هرچه به دنبال ساده سازی در تکنولوژی آموزشی باشید، اثربخشی بیشتر است زیرا در در فناوری‌های جدید تمام مطالب در زمان کوتاه باید منتقل شود.

رییس سازمان تات با بیان اینکه ما در بسیاری از محصولات اگر اسراف نکنیم، خود کفا هستیم، افزود: به عنوان مثال ما دو میلیون تن تولید برنج در سال داریم و  ۱ میلیون تن نیز وارد میکنیم و متاسفانه به اندازه میزان واردات دور ریز داریم.این موضوع بسیار کوتاه، علمی و اثر گذار است و میتوان اثر خود را بر مخاطب داشته باشد. 

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ۱۰ طرح برگزیده این رویداد معرفی و تجلیل شد.

 

خبرنگار: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید