Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه زاهدان: کاندیداها و مردم به اصول و آداب اخلاقی ملتزم باشند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مساله مهم امروز ما حماسه انتخابات است، گفت: افرادی را انتخاب کنیم که توان تحول آفرینی داشته باشند و بتوانند مجلس قوی تشکیل دهند و به دنبال خدمت به نظام اسلامی و مردم باشند.

امام جمعه زاهدان: کاندیداها و مردم به اصول و آداب اخلاقی ملتزم باشند

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان بیان کرد: مساله مهم امروز ما حماسه انتخابات است چه انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و از جهات مختلف این انتخابات حساس بوده، البته در هر مقطعی انتخابات سرنوشت ساز، حساس و مهم هست اما با توجه به وقایعی که در گذشته در کشور اتفاق افتاده و بمباران تبلیغاتی دشمن و جنگ ترکیبی که راه انداخته این انتخابات حساسیت بیشتری دارد.

وی افزود: نشانه این حساسیت بیشتر این است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از ماه‌ها قبل توپخانه دشمن فعال شده برای زدن انتخابات و مانع شدن از حضور پر شور مردم در انتخابات و طبعأ پاتک آن هم بیانات و اقدامات معظم‌له است که ایشان در فرمایشات نوروزی امسال اهمیت انتخابات و راهبردهای انتخابات را مطرح کردند.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: عقل حکم می‌کند انسان با چشم باز در انتخابات شرکت و هر کس را شایسته می‌داند برای حل مشکلات مردم انتخابات کند.

وی گفت: شرکت نکردن در انتخابات منجر به دشمن شاد شدن است زیرا نشان دهنده این است که پایگاه انقلاب متزلزل شده و مایه خوشحالی دشمن است و آدم عاقل کاری نمی‌کند که دشمن شاد بشود و بر سر شاخه نمی‌نشیند و تیشه به ریشه خود بزند و جامعه خود را مورد طمع دشمن قرار دهد تا ناامنی ایجاد شود.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شرکت نکردن سودی ندارد بلکه ضرر دارد و شرکت کردن هم باید با شناخت و انتخاب فرد شایسته باشد و همان گونه که شرکت نکردن مشکلات را حل نمی‌کند انتخاب نادرست هم مشکلی را حل نمی‌کند و باید افرادی را انتخاب کنیم که توان تحول آفرینی داشته باشند و بتوانند مجلس قوی تشکیل دهند و به دنبال خدمت به نظام اسلامی و خدمت به مردم باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم مردم ما در کل کشور و بویژه سیستان و بلوچستان که همواره از استان‌های پیشتاز و پیشرو بوده باز هم همین حضور حماسی و مشارکت بالا را داشته باشند و به انتخاب اصلح بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید همه مردم، مسوولان، کاندیداها و نمایندگانی که رأی می‌آورند دست به دست هم دهند و با همدلی و هم افزایی در خدمت مردم شریف باشند و برای حل مشکلات مردم و رسیدگی به تنگناهای معیشتی و اقتصادی مردم و برای رشد و پیشرفت استان تلاش کنیم.

وی گفت: مساله دیگر این است که در این ایام شاهد باران رحمت الهی در استان هستیم و بارندگی‌های خوبی داشتیم که البته در جنوب سیلاب موجب سختی و گرفتاری برخی از هموطنان شد و خسارت‌هایی هم در پی داشت.

آیت‌الله محامی بر لزوم رسیدگی سریع و امدادرسانی به هموطنان گرفتار سیل تایید کرد و افزود: از روز گذشته به صورت تلفنی پیگیری داشتیم و کار را از طریق استانداری پیگیری بودیم که امروز هم به صورت حضوری اقدامات خوب صورت گرفته را گزارش دادند و عنوان کردند که در منطقه دشتیاری با قایق امداد رسانی کرده و بالگرد به علت بارندگی قادر به پروار نیست و به زودی با بهتر شدن هوا بالگردها نیز به چرخه امداد رسانی وارد می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه تلفات جانی نداریم و امداد رسانی در حال انجام است، باید در کنار بحث مهم انتخابات بحث امداد رسانی فراموش نشود و طبق گزارش‌ها این کار در حال انجام است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: در دستگاه‌های مربوط به بحث آب، مهار آب و توزیع آب در سیستان و بلوچستان ضعف مدیریت، سوء تدبیر، کم کاری و ترک فعل و تخلف فراوان است و نمی‌دانم چرا مسوولان، وزارتخانه‌های مرتبط و هیات دولت به این موضوع رسیدگی نمی‌کند و چرا این افراد ضعیف عوض نمی‌شوند و باید آگاه باشیم که ممکلت با تعارف اداره نمی‌شود و باید تصمیم قاطع گرفت و از مسوولان کار بخواهیم.

 

منتشر کننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید