Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه کرمانشاه: مجلس نماد مردم سالاری دینی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاه رفیعی در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی دارد و به نوعی نماد مردم سالاری دینی است.

امام جمعه کرمانشاه: مجلس نماد مردم سالاری دینی است

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در آیین نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: ویژگی اسلامی نظام سیاسی ما روشن است و باید مطابق با آیات قرآن و سیره پیامبر و ائمه باشد اما بخش جمهوریت آن به معنای مردم سالاری است که از طریق انتخابات و نمایندگان مردم اعمال می شود.

وی بیان کرد: مردم سالاری به معنای اعمال نظر و ایفای نقش مردم در سرنوشت جامعه خویش است که از طریق انتخابات محقق می شود و نمایندگان از طرف مردم برنامه و قانون تصویب می کنند.

حجت الاسلام غفوری اضافه کرد: آنچه که در کشور می گذرد همه با مصوبات مجلس است و وظایف نمایندگان علاوه بر قانونگذاری، نظارت بر سایر قوا یعنی قوه قضاییه و مجریه است که نقش بسیار مهمی در قانون اساسی محسوب می شود.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص مجلس خبرگان رهبری نیز بیان کرد: این مجلس اهمیتش در خصوص نظارت بر عملکرد رهبری است ضمن اینکه در شرایطی اگر لازم باشد باید رهبر انتخاب کند که بالاترین کار در نظام ما محسوب می شود.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: خبرگان رهبری جایگاهی بنیادی دارد چرا که نمایندگان آن به نمایندگی از ملت ایران اقدام به انتخاب رهبر می کنند.

وی حضور امروز مردم را در پای صندوق های رای شوق انگیز و افتخار آمیز توصیف کرد و از مردم بابت حضورشان قدردانی کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: مردم مطمئن باشند که اقدامشان مورد توجه امام زمان (عج) است و اجر جهاد فی سبیل الله را دارد چرا که آرای مردم در اصل رای به استقلال، آزادی و نظام مقدس اسلامی برخاسته از قرآن و اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام غفوری در ادامه در خصوص جنگ غزه نیز گفت: حدود پنج ماه از این جنگ می گذرد و در این مدت شاهد صحنه های دردناکی بودیم که در تاریخ بی سابقه است و انسان تحمل دیدن آنها را ندارد.

وی همچنین قساوت صهیونیست ها و جبهه آمریکا را در تاریخ بی سابقه دانست و گفت: این شدت قساوت از هر جنگی در طول تاریخ عبور کرده است.

امام جمعه کرمانشاه استقامت فلسطینی ها را باعث معرفی اسلام به دنیا دانست و گفت: آنها نشان دادند که اسلام روحیه ای به انسان می دهد که در سخت ترین شرایط نیز لحظه ای در برابر دشمن سر خم نمی کند.

حجت الاسلام غفوری افزود: نتیجه این استقامت زیاد شدن گرایش به اسلام در دنیا بوده است که در تاریخ بی سابقه است.

وی بیان کرد: امروز اکثریت دنیا به این جمع بندی رسیده اند که برای حل مساله فلسطین هیچ راهی به جز نابودی اسراییل وجود ندارد.

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید