Iranian Agriculture News Agency

خطیب جمعه اصفهان: مخالفان رای دادن، به ملت خیانت کردند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آنهایی که مخالف رای دادن هستند و خود را از صحنه کنار کشیدند، بدانند که قلب امام زمان و رهبر عزیز را ناراحت و به ملت، عزت و عظمت این مملکت خیانت کردند.

خطیب جمعه اصفهان: مخالفان رای دادن، به ملت خیانت کردند

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مُصلای بزرگ امام خمینی(ره) اصفهان اظهار داشت: حکومت اسلامی که امروز ۴۴ سال از عمرش می‌گذرد، متکی به مردم بوده و آنچه دشمن از آن می‌ترسد حمایت مردم از جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه امروز هر رای‌دهنده‌ای با آراء خود گلوله‌ای به قلب آمریکا، انگلیس و صهیونیسم شلیک کرد، افزود: ملت ایران ۴۴ سال است در عرصه‌های انتخابات امتحان می‌دهد و از تمام آنها هم سربلند و پیروز بیرون آمده است ولی امروز، روز خاصی است چرا که دشمن از مدت‌ها پیش با تمامِ قدرت رسانه‌ای خود، بدی‌ها و عیب‌ها را برجسته و بر وضعیت اقتصادی و مشکلات تکیه کرده است.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: همه این تلاش‌ها به دروغ و تحریف انجام شد تا مردم ما به پای صندوق‌ها نروند و رای ندهند.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در تشکیل حکومت دارند و حکومت اسلامی به حمایت مردمی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: انبیاء زمانی توانستند حکومت تشکیل بدهند که مردم با آنها بیعت کردند.

خطیب جمعه اصفهان اضافه کرد: پیامبر اسلام ۱۳ سال در مدینه و مکه بود و در این مدت ادعای تشکیل حکومت نکرد چرا که یاوری نداشت اما با آمدن به مدینه و افزایشِ تعداد مسلمانان، تشکلیل حکومت داد.

وی ادامه داد: همچنین پیغمبر در غدیر خم از جانب خدا مامور شد تا حضرت علی(ع) را به امامت و خلافت منصوب کند اما تا زمانی که مردم به صحنه نیامدند، ایشان با همان حکمت، قدرت، سابقه جهاد و تایید از جانب خدا، ۲۵ سال خانه‌نشین شد.

حجت الاسلام میردامادی گفت: در غدیر خم علاوه بر اینکه احراز جانشینی حضرت علی (ع) دستور خدا بود، پیغمبر بعد از آنکه حضرت علی را بعنوان جانشین خود معرفی کرد، از مردم نیز خواست تا با آن حضرت بیعت کنند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) هم حکومت را بر اساس رای و خواست مردم تشکیل خواهد داد، گفت: امروز فکرها باز و مردم بیدار شده‌اند و وقتی دنیا بیدار شود، ظهور امام زمان نیز قطعی است.

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید