Iranian Agriculture News Agency

حضور در پای صندوق‌های رای از وظایف امت در زمان انتظار مهدی (عج) است

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه امانتداری از وظایف امت مسلمان در زمان انتظار در دوران غیبت کبری امام زمان (عج) است، گفت: یکی از شاخص های امانتداری امت اسلامی، حضور در پای صندوق‌های رای است.

حضور در پای صندوق‌های رای از وظایف امت در زمان انتظار مهدی (عج) است

 به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام « علی فاضلی هیدجی» در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به نشانه های انتظار و وظایف منتظر در دوران غیبت کبری، افزود: نخستین نشانه منتظر در این دوران، مواظب بودن و رصد جریان ها، دومین نشانه امید به گشایش و سومین نشانه آمادگی دایم است.

وی اظهار کرد: وظایف شخصی منتظر در این دوران نیز شامل معرفتی، عملی و روحی است و امانتداری نیز از ویژگی های منتظر برای عمل به سومین شاخص (شناخت نشانه ها) در موضوع وظیفه معرفتی منتظر است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز گفت: امانتداری نظام اسلامی یعنی رای دادن و امانت داری داوطلبان شرکت کننده در این انتخابات نیز رواست بودن و پس از انتخاب شدن نیز عمل به وظیفه خود است.

حجت الاسلام فاضلی هیدجی، ادامه داد: شرکت در انتخابات ضروری برای مردم است زیرا با مشارکت در این کار، می توانند در تعیین سرنوشت خود و تصمیمات ملی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به وظایف معرفتی منتظران در دوران غیبت کبری، یادآور شد: از وظایف منتظران آگاهی از زمان غیبت در بحران ها و دشواری ها، شناخت نشانه ها و شناخت مهدی واقعی از مهدی های دروغین است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: زمان غیبت، زمان بی امام بودن و تنهایی بوده و مواجهه تک به تک با رقیبان و فرهنگ های مخاصم و دشمنان و به تنهایی دینداری کردن است.

حجت الاسلام فاضل هیدجی، با اشاره به فتنه کفر دجال و فتنه نفاق سفیانی در دوران غیبت، افزود: در این دوران اندیشه های کفر، تحریف و نفاق رواج می یابد و تا پستوخانه منازل نیز می رسد بنابراین باید از آن ها آگاه بود.

وی اظهار کرد: در دوران غیبت، عالمان ربانی و مسلمان به عنوان وارث پیامبران، مربانان اندیشه و جهاد و پیروان سنت نبوی، منتظران را هدایت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری نماز جمعه تبریز، بازار تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در بیرون مصلای اعظم گرم بود و هواداران داوطلبان اقدام به پخش بروشورهای تبلیغاتی بین عابران و نمازگزاران می کردند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج کرسی دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.


 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید