Iranian Agriculture News Agency

مظلومیت تبیین نقش دستاوردها و تلاش‌های محققان سازمان تات در تامین امنیت غذایی کشور

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مظلومیت‌های سازمان تات معرفی نشدن شایسته دستاوردها و تلاش‌های محققان این سازمان به مسئولان دولتی و کشوری است، خاطر نشان کرد: استقلال و امنیت غذایی کشور امروز در گرو محققین بخش کشاورزی است.

مظلومیت تبیین نقش دستاوردها و تلاش‌های محققان سازمان تات در تامین امنیت غذایی کشور
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات،حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در سومین اجلاس سراسری روسای موسسات، پژوهشگاه، پژوهشکده، مراکز ملی و استانی سازمان تات ضمن گرامیداشت ایام پرفیض ماه شعبان گفت: شخصیت هر انسانی دو بعد فردی و مدیریتی دارد، ارزشمندی شخصیت فردی در بررسی آرزوها، دعاها و غم‌ها و ارزشمندی شخصیت مدیریتی در مدیریت دانش و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، افکار و اندیشه‌ها، ظهور و بروز پیدا می کند.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: دانشمندان سازمان تات در کشور با برداشتن گام‌های بلند همیشه باید بدرخشند.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان تات در حال پیشرانی در کشور است، افزود: بالا بردن دانش مدیریت در این مهم مثمر ثمر خواهد بود. 
 
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی مدیران را راهبرانی توصیف کرد که باید در بسیج کردن نیروها در حل چالش‌های کشور پیشرو باشند.
 
وی خواستار برگزاری اجلاس منطقه‌ای در راستای معرفی دستاورد محققان جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: تلاش‌های محققان و دانشمندان کشور باید فراتر از مرزها رفته و به دنیا شناسانده شود.
 
وی رشد کشور در بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون سازمان تات عنوان کرد و گفت: باید این دستاوردها به خوبی تبیین شود.
 
 ربانی افزود: پیشرفت کشور در حالی اتفاق افتاده که در شرایط تحریم بوده‌ایم و محققان جمهوری اسلامی به فضل خدا رشد چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته‌اند.
 
وی سازمان تات را افسران عرصه استقلال و امنیت غذایی در کشور عنوان کرد و افزود:  باید قدر اقتدار، استقلال و عزت امروز را بدانید و در آبادانی کشور گام بردارید.
 
 خودکفایی ۹۹ درصدی در حوزه آب و خاک 
 
نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز افزود: مکان محوری تمام منابع کشاورزی مورد تاکید وزارتخانه است. 
 
وی ادامه داد: ۱۶۰ دستگاه نیمه پمپاژ در کشور وجود دارد و استان چهارمحال بختیاری در استفاده بهینه از این دستگاه‌ها بسیار موفق عمل کرده است.
 
نیازی گفت: ۹۹ درصد خودکفایی در حوزه آب و خاک اتفاق افتاده است.
 
وی جایگاه محققان سازمان تات در حوزه زراعت، باغبانی، آب و خاک را بسیار حائز اهمیت دانست.
 
 
منتشر کننده خبر: شیما علایی
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید