Iranian Agriculture News Agency

آمادگی موسسه رازی برای صادرات محصولات حلال به کشورهای اسلامی

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، از آمادگی این موسسه برای صادرات واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک دارای مواد اولیه حلال، به کشورهای مسلمان مانند مالزی و اندونزی خبر داد.

آمادگی موسسه رازی برای صادرات محصولات حلال به کشورهای اسلامی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، علی اسحاقی در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی مالزی از موسسه رازی و برگزاری دومین نشست هیات عالی رتبه وزارت کشاورزی و امنیت غذایی مالزی و سازمان تات که به میزبانی موسسه رازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این ملاقات در راستای سیاست‌های کلی دولت سیزدهم مبنی بر افزایش تعامل با کشورهای افریقایی و آسیایی صورت گرفت و می‌تواند زمینه‌ای برای انتقال تکنولوژی و صادرات فرآورده‌های بیولوژیک و واکسن از موسسه رازی به این کشور باشد.

وی افزود: با توجه به این که مالزی واکسن‌های مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند، این ملاقات زمینه‌ای مناسب مبنی بر افزایش صادرات تولیدات واکسن کشورمان به این کشور اسلامی است.

اسحاقی با اشاره به حساسیت کشورهای مسلمان به رعایت موضوع "حلال" در تولید فرآورده‌های بیولوژیک یادآور شد: مردم این کشورها به ویژه مالزی و اندونزی، حساسیت زیادی نسبت به استفاده از مواد اولیه حلال در تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک دارند و تمام واکسن‌هایی که در موسسه رازی تولید می‌شود، واجد این ویژگی بوده و محصولاتی مناسب برای صادرات به این کشورها محسوب می‌شود.

رییس موسسه رازی، همچنین به جایگاه این موسسه در خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: موسسه رازی در خارج از ایران به مراتب شناخته شده‌تر است و در میان بسیاری از واکسن‌سازان به ویژه واکسن‌سازان قدیمی‌تر، بنام و شناخته شده است و می‌توانیم از این فرصت مطلوب و ظرفیت‌های بی‌نظیر این موسسه، برای افزایش تعامل و ارتباطات کشورمان با دیگر کشورها بهره‌مند شویم.

وی صادرات واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک و انتقال تکنولوژی را از زمینه‌های مناسب توسعه همکاری‌ها برشمرد و گفت: موسسه رازی در حوزه انتقال تکنولوژی آماده همکاری با کشورهای مختلف از جمله مالزی است و در زمینه صادرات محصول نیز، آماده هستیم با جذب اعتبارات ملی، کار بازسازی و نوسازی ساختمان‌های این مجموعه مهم کشور را برای توسعه اهداف صادراتی، سریع‌تر پیش ببریم.

اسحاقی، در ادامه ظرفیت‌های موسسه رازی را فراوان خواند و تصریح کرد: کمتر مجموعه‌ای در دنیا مشابه تنوع فعالیت‌ها، اندوخته‌ای از دانش گرانبها و دارای ظرفیت‌های متعدد موسسه رازی است و این همه در حالی است که به جرات می‌توان گفت ظرفیت‌های ناشناخته‌ای در این موسسه وجود دارد که با نگاه مثبت و جلب حمایت مسوولان ارشد، می‌توان از این دانش رسوخ کرده به بهترین شکل ممکن بهره برد.

رییس موسسه رازی همچنین، میزان تولیدات سالانه این مجموعه را بیش از ۳.۵ میلیون دز انواع واکسن‌های پزشکی و دامپزشکی (دام و طیور) نام برد و از آمادگی این مجموعه مبنی بر افزایش تولید در سال آتی خبر داد.

هیات عالی رتبه وزارت کشاورزی و امنیت غذایی مالزی روز شنبه همراه با هیات سازمان تات وزارت جهاد کشاورزی با سفر به استان البرز، از بخش‌های مختلف موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در کرج بازدید کرد.

 

 

منتشر کننده خبر: شیما علائی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید