Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان بسیج عشایر مطرح کرد:

اهمیت نقش اثرگذار عشایر در تقویت وحدت و مشارکت اجتماعی

رییس سازمان بسیج عشایر گفت: در حال حاضر بیش از همیشه اهمیت نقش اثرگذار عشایر در تقویت وحدت و مشارکت اجتماعی و سیاسی احساس می شود.

اهمیت نقش اثرگذار عشایر در تقویت وحدت و مشارکت اجتماعی

به گزارش خبرنگار ایانا، همایش شکوه وحدت با حضور سران ایلات و طوایف و اقوام عشایر به میزبانی سازمان بسیج عشایری کشور امروز سه شنبه برگزار شد.

سرهنگ احمد سعیدی رییس سازمان بسیج عشایر در این همایش که با حضور جمع جمع قابل توجهی از سران ایلات و طوایف اقوام و عشایر کشور از۲۷ استان کشور برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این مراسم پرداختن به نقش بی بدیل عشایر در تمامی عرصه های کشور است که در حال حاضر بیش از همیشه اهمیت نقش اثرگذار عشایر در تقویت وحدت و مشارکت اجتماعی و سیاسی احساس می شود.

عشایر پاسداران واقعی مرز و بوم ایران هستند

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه این مراسم بیان کرد: عشایر پاسداران واقعی ملت بزرگ و مرز و بوم ایران هستند.

وی افزود: در گذشته اقوام ایران و به خصوص عشایر محور پاسداری از مرز و بوم میهن عزیزبوده اند و نقش عشایر در پاسداری از ایران در ۴۵ سال گذشته بسیار پررنگ بوده است. ایران تنها زمانی به طور کامل در دوران پهلوی توسط متفقین در جنگ جهانی دوم اشغال شد که نقش دفاعی عشایر تضعیف شده بود.

سلیمانی با اشاره به فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، امام به مردم اتکا کرده و نیرویی در تراز انقلاب با تکیه بر مردم تشکیل داد. اگر حضور نیروی مردمی در میدان نبرد دفاع مقدس نبود، ارتش و سپاه نمی توانستند از پس کار برآیند. وی افزود: امروز ملت ایران نیروی دفاعی خود را در قالب بسیج مردم پایه، در کنار ارتش، سپاه و نیروی انتظامی شکل داده است تا تهدید ها را به فرصت تبدیل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دفاع مردمی تحقق بعد مردم سالاری دینی در حفظ و امنیت کشور است. اما این مشارکت تنها در بعد دفاع نیست. به گفته مقام معظم رهبری مردم باید در تمام امور دفاع، سیاست، اقتصاد و فرهنگ سالار خود باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: مشارکت گسترده مردم موجب ایجاد ایران قوی در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی خواهد بود. ایران قوی باید دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح قوی داشته باشد و این خواسته دشمن نیست.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این خصوص نفوذ کلام بزرگان و نخبگان عشایر و طوایف و اقوام اثر بخش است و باید در جهت نیل به تحقق ایران قوی از آن استفاده شود‌. بسیج عشایری نیز با هدف تحقق مردم سالاری اسلامی در کنار عشایر است.

وی تاکید کرد: مردم سالاری اسلامی در بعد سیاسی و دفاع از حقوق ملت ازطریق مشارکت در انتخابات و در ادامه از مسیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری محقق خواهد شد.

عشایر ضامن امنیت غذایی کشورند

شایان نادری رییس سازمان امور عشایر کشور در ادامه این مراسم ضمن اشاره به نقش عشایر در همه عرصه های مهم و کلیدی در تاریخ کشور گفت: عشایر جوامعی خودکفا و خوداتکا هستند و در بحث امنیت غذایی تولید گوشت قرمز، صنایع دستی و ...نیز تامین امنیت و پاسداری و مرزبانی به عهده عشایر است.

سازمان امور عشایر به عنوان متولی در کنار ۵۰ دستگاه دیگر برای خدمات رسانی عشایر آماده است. در سفر دوم رییس جمهور به استان کهکیلویه و بویراحمد دستورالعمل ۱۰ بندی را برای حل مشکلات و رفاه عشایر ابلاغ کردند که ازاین میان اجرای بخشی به عهده سازمان عشایر است و بخشی دیگر با مطالبه گری از سایر دستگاه های ذی ربط محقق خواهد شد.

در ادامه این مراسم سران عشایر به طرح مسائل و مشکلات عشایر پرداختند.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید