Iranian Agriculture News Agency

فروش یک هزار میلیارد ریالی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به ظرفیت استقرار دو هزار شرکت دانش‌بنیان در این پارک اظهار کرد: حدود ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مستقر هستند که این شرکت‌ها سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

فروش یک هزار میلیارد ریالی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، محسن جهانشاهی میزان اشتغال‌زایی این شرکت‌ها را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم هشت تا ۱۰ هزار شغل برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این پارک سهم خود در نفوذ دانش و فناوری را به‌زودی به ۱۰ تا ۱۵ درصد کل کشور برساند.

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی مهم‌ترین دستاورد این شرکت‌ها را در استفاده از فناوری‌های نوین دربسته بندی مواد غذایی و هوشمند سازی کشاورزی عنوان کرد و گفت: تولید نانو سم و نانو کود بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک است.

وی اظهار امیدواری کرد با استفاده از فناوری‌های نوین توسط شرکت‌هایی که در مجموعه پارک و دهکده‌های سراسر کشور مستقر هستند بتوان از هوش مصنوعی در هوشمند سازی تمام محصولات کشاورزی بهتر بهره برد.

رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به راه‌اندازی پارک فناوری استان البرز در سال گذشته اعلام کرد: ۱۳ دهکده فناوری و نوآوری زیر نظر این پارک در کشور راه‌اندازی شده است.

محسن جهانشاهی به قابلیت راه‌یابی شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک اشاره کرد و افزود: این دهکده‌ها برای بهره‌گیری از دانش روز و ارتقای سطح فناوری درزمینهٔ خدمات کشاورزی فعال‌ شده است.

وی گفت : شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناوری که در مراکز رشد فعالیت می‌کنند درصورتی‌که به سطحی از فناوری برسند می‌توانند وارد پارک‌های علم و فناوری شوند.

جهانشاهی بابیان اینکه در کشور سه نوع پارک استانی، دانشگاهی و دستگاهی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: پارک‌های دستگاهی در صدور مجوزها به هسته‌ها و شرکت‌های فناور فعال در حوزه کشاورزی کمک می‌کنند و می‌تواند بازار خوبی هم در اختیار فعالان این بخش بگذارند.

وی گفت: بخش زیادی از فناوران که در پارک‌های علم و فناوری مستقر می‌شوند در سطح بالایی از دانش هستند که یکی از سطوح دانش در بخش فناوری‌های هسته‌ای است که از آن‌ها همچون فناوری‌های نانو ، بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی که رونق خوبی نیز یافته‌اند در بخش کشاورزی استفاده کرد.

جهانشاهی افزود: از فناوری انرژی هسته‌ای می‌توان در سطوح مختلف حوزه کشاورزی همچون منابع طبیعی و آب به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم همچون موضوعات شور زدایی و تصفیه پساب، به زراعی و به نژادی و پلاسمای سرد بهره برد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید