Iranian Agriculture News Agency

استفاده از ظرفیت دستگاه‌های حاکمیتی برای حمایت از عشایر کشور

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: لازم است از ظرفیت‌های مالی نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی برای حمایت از عشایر و برطرف کردن نیازهای جامعه عشایری استفاده شود.

استفاده از ظرفیت دستگاه‌های حاکمیتی برای حمایت از عشایر کشور

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در نشست شورای عشایری استان اصفهان که با حضور استاندار و مسوولان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از نمایندگان عشایر استان برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که اعتبارات سازمان امور عشایر جوابگوی نیازهای جامعه عشایری نیست، لازم است از ظرفیت‌های مالی سایر نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی در این خصوص استفاده شود.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان، ظرفیت‌های مالی مناسبی دارند و نیاز است امور عشایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده کنند.

نادری با بیان این که میزان تخصیص اعتبارات در حوزه بحران مرتبط با جامعه عشایری نیز چندان بالا نیست، افزود: در این بخش نیز نیازمند حمایت از سوی سایر دستگاه‌ها هستیم.

رییس سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نگاه تخصصی برای حل مشکلات عشایر دارد و تاکنون اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده و امسال برای حمایت از جامعه عشایری کشور مصوبه‌ای با ۱۰ بند تصویب شده است.

نادری بیان داشت: در صدد امضای تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری مشترک با بنیاد برکت با هدف ارائه خدمات به جامعه عشایری کشور هستیم.

احیای طرح گردشگری عشایر با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

رییس سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش، با بیان این که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح گردشگری عشایر احیا می‌شود، افزود: طرح گردشگری عشایر از سال ۱۳۹۵ مصوب و اجرا شده و این طرح با ایحاد تغییراتی برای جذب گردشگر و درآمدزایی از گردشگری در مناطق عشایری اجرا می‌شود.

وی با بیان این که عشایر نقش بی‌بدلیلی در امنیت ملی و امنیت غذایی کشور دارند، بیش از ۵۰ دستگاه و نهاد را مسوول و متولی رسیدگی به امور عشایر عنوان کرد.

نادری با اشاره به اعتبار ۹۲.۵ میلیارد تومانی حوزه عشایر در استان اصفهان در سال جاری، خاطرنشان کرد: این اعتبار برای سال آینده افزایش می‌یابد و سه تانکر آبرسان کششی به آبرسانی به عشایر استان اختصاص داده می‌شود.

گفتنی است؛ در شورای عشایری استان اصفهان که با حضور نمایندگان عشایر، فرمانداران شهرستان‌های عشایرنشین و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، نمایندگان و معتمدین عشایری مسایل و مشکلات عشایر استان را بیان و خواستار رسیدگی شدند و در پایان نشست، مصوباتی برای رسیدگی و برطرف کردن دغدغه های عشایر به تصویب رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید