Iranian Agriculture News Agency

هم‌افزایی ظرفیت‌های بسیج و دولت در حل مشکلات عشایر

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در پیامی به رئیس سازمان امور عشایر ایران جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها و تعامل بیش‌ازپیش اعلام آمادگی کرد.

هم‌افزایی ظرفیت‌های بسیج و دولت در حل مشکلات عشایر

به گزارش خبرنگار ایانا سرهنگ پاسدار احمد سعیدی در این پیام ضمن تبریک انتصاب شایان نادری به ریاست سازمان امور عشایر ایران نوشت: جامعه عشایری کشور با بیش از ۱/۲ میلیون نفر جمعیت، نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار مرزها و امنیت غذایی ایران عزیز دارد که دراین‌بین نقش سازمان‌های متولی به‌ویژه سازمان امور عشایر ایران در به تحرک درآوردن این ظرفیت‌ها، بسیار مهم و حیاتی است.

 وی ادامه داد: سازمان بسیج جامعه عشایری آمادگی خود را جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها و همچنین تعامل بیش‌ازپیش با آن سازمان اعلام کرده و امیدوار است با اتکا به خداوند متعال در گره‌گشایی از مشکلات این قشر عزیز قدم‌های اساسی و تأثیرگذاری برداشته شود.

به گزارش ایانا سازمان بسیج عشایری با بهره‌مندی از ۵۳۰ هزار نفر نیروی بسیجی در خط مقدم محرومیت‌زدایی از جامعه عشایری قرار دارد. از وظایف ذاتی سازمان بسیج جامعه‌ی عشایری می‌توان به تأمین امنیت عشایر، تسهیل در جابه‌جایی دام عشایر، ارائه خدمات دامپزشکی در قالب رزمایش‌های دامپزشکی، توزیع بسته‌های معیشتی در قالب نهضت خدمت مؤمنانه، توزیع جهیزیه و...اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید