Iranian Agriculture News Agency

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران:

دو رشته جدید دانشگاهی در حوزه منابع طبیعی اجرا می‌شود

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران از دانشجو پذیری دو رشته جدید و مهم مقطع کارشناسی ارشد در حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست خبر داد.

دو رشته جدید دانشگاهی در حوزه منابع طبیعی اجرا می‌شود

مهدی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از صدور مجوز اجرای دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده خبر داد و گفت: از سال تحصیلی آتی رشته‌های فناوری و کارآفرینی پایدار و همچنین مدیریت یکپارچه ساحلی با نگاه حل مسائل منابع طبیعی و محیط‌زیست در این دانشکده پذیرش دانشجو خواهند داشت.

وی افزود: این دو رشته، ماهیت میان‌رشته‌ای داشته و در راستای نوسازی و تحول آموزشی در بخش منابع طبیعی، مدیریت هوشمند منابع طبیعی، توسعه کارآفرینی و کسب‌وکارهای طبیعت‌محور و همچنین تحقق سیاست‌های توسعه دریا محور در کشور اجرایی می‌شوند.

قربانی دراین‌ارتباط از دستگاه اجرایی بخش منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور دعوت کرد با بورسیه کردن دانشجویان نخبه در دو رشته مذکور، بستر به‌کارگیری دانش‌آموختگان را فراهم کرده و چالش جدی منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های تحت نظارت خود را مدیریت کنند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: دانشکده‌های منابع طبیعی در استان‌های مختلف کشور ظرفیتی مهم و منبع سرمایه‌های انسانی ارزشمند علمی، به‌عنوان شریک اجتماعی حل مسائل منابع طبیعی هستند که می‌تواند در خدمت چالش‌های اولویت‌دار منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور قرار گیرد.

وی واگذاری نظارت و ارزیابی طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی به دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های منابع طبیعی را راهکاری برای برقراری ارتباط مؤثر و پایدار بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و دانشگاه‌ها قلمداد کرد و افزود: تعامل دانشگاه با دستگاه اجرایی ضمن فراهم کردن بستر تبادل علم با دستگاه اجرایی متولی، امکان اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های منابع طبیعی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید