Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهادکشاورزی:

زنان روستایی توانایی تبدیل هرخانه به کارگاه تولیدی را دارند

وزیر جهادکشاورزی گفت: هدایت و حمایت از زنان روستایی می‌تواند هر خانه روستایی را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کند و حضور آنان را در تولید و فراوری آن و همچنین بازار تقویت کند.

زنان روستایی توانایی تبدیل هرخانه به کارگاه تولیدی را دارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست کمیسیون بانوان شاغل وزارت جهادکشاورزی، کارآمدی در اداره امور را اصل دانست و گفت: جنسیت عامل تعیین کننده برای کار در جامعه نیست و زنانی هستند که در مراتب حساس دولتی و خصوصی ایفای نقش می‌کنند.

وزیر جهادکشاورزی انضباط کاری بانوان را در مشاغل مختلف نقطه قوت زنان در اداره امور دانست و حضور آنان در عرصه‌های مدیریتی و کار و تلاش را عامل پویایی خانواده و جامعه خواند.

وی در مقایسه مدیریت مشاوره امور زنان در وزارت جهادکشاورزی با دیگر دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در اینجا زنان در سطوح مختلف با موضوع تولید در ارتباط هستند و بخشی از امنیت غذایی با همه حساسیت‌ها بر دوش زنان این سرزمین است.

وزیر جهادکشاورزی با یادآوری نقش سازمانی زنان شاغل در وزارت جهادکشاورزی افزود: علاوه بر نقش سازمانی و وظایف اداری، نقش مشاوره جامعه زنان روستایی هم بر عهده امور مشاوره بانوان وزارت جهادکشاورزی در حوزه ستاد و استان است.

وی تاکید کرد: هدایت زنان روستایی می‌تواند هر خانه روستایی را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کند و حضور آنان را در تولید، فراوری تولید و بازار تقویت کند.

نیکخت بار دیگر با ابراز گلایه از طرح هادی روستایی گفت: با اجرای این طرح و جدول‌کشی و آسفالت، روستاها از کشاورزی و تولید خارج شده و نمای شهری به خود گرفتند، در این رابطه با رییس دولت مذاکراتی صورت پذیرفته است و سعی خواهد شد؛ محدودیت‌های طرح غیرکارشناسی هادی برچیده شده و بار دیگر تولید در روستاها رونق گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید