Iranian Agriculture News Agency

ضرورت بازنگری و تجمیع رشته‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سفر به استان مازندران با تأکید بر بازنگری و تجمیع رشته‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: در این راستا باید تناسب نیاز جامعه و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی موردبررسی قرار گیرد.

ضرورت بازنگری و تجمیع رشته‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سید مجتبی خیام نکویی در نشست مشترک با هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی در مقاطع مختلف تحصیلی را چشم‌گیر و معنادار دانست.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات در بازدید از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه پارسال به‌صورت آزمایشی ۱۰ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به تولید برنج بدون سم اختصاص یافت، گفت: در صورت آمادگی استان ۵۰ هزار هکتار از سطح زیر کشت را امسال به تولید برنج بدون سم اختصاص می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اذعان داشت: کشاورزان نگران بازار خرید این محصول نباشند، زیرا سازمان اتکا متقاضی خرید برنج بدون سم است.

سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند امنیت غذایی، گفت: یکی از اقدامات در راستای سند امنیت غذایی ارتقای سلامت جامعه است و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و توافق برای تولید محصولات سالم‌تر و باکیفیت‌تر است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به‌ضرورت خودکفایی در محصولات کشاورزی، گفت: بر اساس سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی، کشور تا ۱۰ سال آینده در محصولات راهبری کشاورزی به خودکفایی می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید