Iranian Agriculture News Agency

استان فارس به‌عنوان پایلوت صادرات محصولات کشاورزی کشور انتخاب شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان فارس باید به‌عنوان یک قابلیت ملی در نظر گرفته شود، گفت: در بحث صادرات محصولات کشاورزی، با تشکیل یک کارگروه، استان فارس به‌عنوان پایلوت صادرات محصولات کشاورزی کشور انتخاب شده است.

استان فارس به‌عنوان پایلوت صادرات محصولات کشاورزی کشور انتخاب شده است

به گزارش ایانا به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، محمدجواد عسکری در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از برگزیدگان برتر در استان فارس گفت: با وجود تنوع اقلیمی و محصولات کشاورزی منحصر به فرد استان فارس، احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در این استان می‌تواند تحولی عظیم در بخش کشاورزی کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 میلیون نفر از جمعیت پیرامون ما علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ایران هستند افزود:باید از محققین و پژوهشگران که سرمایه‌های این کشور هستند حمایت کرد، این افراد را باید در راستای منافع و آینده کشور حفظشان کرد و با آنها همراهی کرد.

عسکری به استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور تاکید کرد و گفت: در بحث خشکسالی اگر امروز بتوانیم در استفاده از ارقام گیاهی مقاوم به خشکی و ارقامی که در حوزه تنش‌های محیطی مقاوم هستند طبق نقشه راه پیش برویم و برنامه‌ها را عملیاتی کنیم حتما موفق خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید