Iranian Agriculture News Agency

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات تأکید کرد:

ضرورت اهمیت توسعه فناوری‌های جدید در زمینه خاک و آب

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات، در مراسم گرامیداشت پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته پژوهش، آن را فرصتی برای بازنگری در کارهای انجام‌شده دانست.

ضرورت اهمیت توسعه فناوری‌های جدید در زمینه خاک و آب

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، حسین جعفری در مراسم گرامیداشت پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته پژوهش، آن را فرصتی برای بازنگری در کارهای انجام‌شده دانست و اظهار داشت: موسسه تحقیقات خاک و آب با حضور پژوهشگران و محققان صاحب‌نظر به‌عنوان یکی از مؤسسات پیشرو و باسابقه درخشان است که توانسته است به نحو مطلوب در راستای حفظ منابع خاک و آب کشور قدم بردارد.

وی به تدوین آیین‌نامه ارتقا و ترفیع اعضاء هیات علمی اشاره کرد و تأکید کرد: جهت‌گیری کارها باید به سمت حل مشکلات اجرایی بخش کشاورزی باشد و این حل مشکلات در راستای منافع اجتماع و مأموریت‌های سازمان انجام پذیرد.

حسین جعفری همچنین بر اهمیت توسعه فناوری‌های جدید درزمینهٔ خاک و آب تأکید کرد و افزود: نقش فعالیت‌های ترویجی و فناورانه باید پررنگ‌تر باشد.

ناصر دواتگر مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی، با تأکید بر اهمیت بهره‌برداری پایدار، به مروری بر چالش‌های اجرایی کردن برخی یافته‌های تحقیقاتی در حوزه شناخت و بهره‌برداری خاک پرداخت.

وی با تأکید ویژه‌بر نقش بهره‌برداری پایدار از خاک در مسیر حل چالش‌های مطرح‌شده، به ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداخت و بیان کرد: باید در حوزه‌های آینده‌پژوهی و تحقیق و فناوری، به مسئله افزایش امکانات، ظرفیت و انگیزه پرداخته شود.

در این مراسم هادی اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب با تشریح فعالیت‌ها و عملکرد این موسسه در یک سال گذشته، دریافت کرسی در برنامه مشارکت جهانی خاک و دریافت گواهی ایزو آزمایشگاه موسسه را ازجمله این دستاوردها خواند و گفت: برگزاری دوره دوم نسخه‌نویسی کودی، راه‌اندازی پایگاه ملی اطلاعات خاک، نقشه آب مصرفی گندم، وظیفه‌مندی موسسه در حوزه ثبت مواد کودی، مساعدت در صدور مجوز صادرات کمپوست زباله شهری کرمانشاه و وظیفه‌مندی موسسه در حوزه تغییر کاربری اراضی از دیگر فعالیت‌های موسسه تحقیقات خاک و آب کشور است.

در پایان این مراسم، دستاورد پژوهشی برتر، بخش تحقیقاتی برگزیده در ستاد و استان و همچنین اعضای هیات علمی برجسته مؤسسه مورد معرفی و تقدیر قرار گرفتند. همچنین، آزمایشگاه‌های برتر دولتی و خصوصی نیز به‌عنوان نمونه‌های برتر معرفی شدند و از پژوهشگران، داوران، کارشناسان و کارمندان برگزیده ستاد موسسه و مراکز استانی، با توجه به نقش برجسته‌ای که ایفا کردند، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید