Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تات مطرح کرد:

افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته‌ای

رییس سازمان تات با اشاره به افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته‌ای، گفت: با فناوری هسته‌ای و مشارکت سازمان انرژی اتمی، قابلیت افزایش تولید محصولات کشاورزی امکان‌پذیر خواهد بود.

افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته‌ای

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، سید مجتبی خیام نکویی در نشست صمیمی با رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت:  سازمان انرژی اتمی با همکاری و حمایت از سازمان تات یک مدافع امنیت غذایی در کشور خواهد بود.

وی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور تنها با تولید بذر، گیاهان دارویی و واکسن‌های انسانی و دامی در سال مانع خروج یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار ارز از کشور است.

رییس سازمان تات با اشاره بر منویات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر تأمین امنیت غذایی بر اولویت قرار دادن این موضوع‌ و  تأمین غذای مردم در برنامه‌ها و سیاست‌های کلان کشور تأکید کرد.

رئیس سازمان تات خاطرنشان کرد: سازمان تات بزرگ‌ترین مجموعه تحقیقاتی حوزه کشاورزی در خاورمیانه است و اولین برنامه بهره‌وری در وزارت جهاد کشاورزی توسط این سازمان تهیه و تنظیم‌شده است.

وی بابیان اینکه اکنون قابلیت تولید ۱۸ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد، گفت: در صورت تحقق این مهم سالانه می‌توان ۴.۵ میلیون تن  گندم صادر کرد.

خیام نکویی با تأکید بر اهمیت سازمان تات در خوداتکایی و خودکفایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان‌ تات با ۳۴ مرکز تحقیقاتی استانی و ۲۱ مرکز تحقیقاتی ملی تحقیقاتی متولی اصلی تأمین امنیت غذایی در کشور است.

معرفی ارقام مشترک با سازمان انرژی اتمی

در ادامه معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز  در این نشست با اشاره به اینکه همکاری سازمان تات با سازمان انرژی اتمی ا ز سال ۶۹ آغازشده است، گفت: ازجمله دستاوردهای مشترک بین دو سازمان می‌توان به معرفی ۲ رقم برنج کیان و هستی، معرفی ۴ رقم  نارنگی و معرفی ۴ رقم پنبه اشاره کرد.

گفتنی است، نشست تخصصی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با معاون وزیر و رئیس سازمان تات، مدیران ستادی و روسای مؤسسات تحقیقاتی، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تابعه سازمان تات در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید