Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد:

استفاده از فناوری‌ هسته‌ای باهدف امنیت غذایی پایدار

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همکاری‌های مشترک بین سازمان تات و سازمان انرژی اتمی در راستای امنیت غذایی پایدار در قالب تفاهم‌نامه‌ها محقق می‌شود.

استفاده از فناوری‌ هسته‌ای باهدف امنیت غذایی پایدار

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، محمد اسلامی در نشست امضا تفاهم‌نامه‌های مشترک سازمان تات و سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ریل‌گذاری جدید سازمان انرژی اتمی کشور، تجلی فناوری هسته‌ای در زندگی مردم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: سازمان تات و انرژی اتمی دو سازمان یکپارچه‌ای هستند که هیچ مرز مشترکی بین آن‌ها وجود ندارد و برای دستیابی به زنجیره ارزش در تولیدات محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی پایدار تلاش و همکاری  می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی سازمان انرژی اتمی  از سازمان تات، بر استفاده از فناوری هسته‌ای در راستای افزایش بهره‌وری و رسیدن به امنیت غذایی پایدار تأکید کرد.

اسلامی با اشاره به فرمایشات مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری جهت ایجاد ظرفیت هسته‌ای در کشور گفت: در این راستا باید از همه ظرفیت‌های فناوری هسته‌ای در راستای خدمت به مردم جامعه  و رسیدن امنیت غذایی پایدار، با تدوین تفاهم‌نامه‌های مشترک بین دو سازمان استفاده کنیم.

معاون رییس جمهور با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان تات در راستای حوزه راهبردی کشور بیان کرد: عزت پایدار برای مردمی  که اقتدار در  پایداری قوت خوددارند، محقق خواهد شد.

اسلامی فناوری هسته‌ای را یک فناوری قدرت ساز دانست و گفت: استفاده از این فناوری در جمهوری اسلامی از لحاظ راهبردی مؤثر بوده است. اکنون فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم آورده‌ایم و این اقدام در راستای سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران در افق 20 ساله انجام شده است. 

وی افزود: بر اساس این سند استفاده از فناوری‌ هسته‌ای در همه ابعاد زندگی مردم  را در اولویت قرار داده‌ایم و برای تحقق این مهم ریل‌گذاری انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: فناوری هسته‌ای قدرت ساز بوده و موجب اقتدار ملی است و دشمنی‌ بسیاری در حدود 30 سال گذشته با جمهوری اسلامی ایران شده تا ما فناوری هسته‌ای را در اختیار نداشته باشیم. این‌همه دشمنی‌، تحریم‌ها، عملیات روانی و مخرب در قالب ترور دانشمندان، خرابکاری صنعتی و ... و دهه‌ها تلاش مذبوحانه آنان مانع ما نشد و با لطف الهی و تلاش همکاران فناوری هسته‌ای در ابعاد مختلف کشور گسترش پیدا کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید