Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

سیاست ما توسعه همه‌جانبه روابط با کشورهای آفریقایی است

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و رئیس گروه مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سنگال با وزیر امور خارجه و مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی سنگال و ایران در داکار دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیاست ما توسعه همه‌جانبه روابط با کشورهای آفریقایی است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت با اشاره به اشتراکات دینی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی دو کشور گفت: سیاست و اراده جمهوری اسلامی ایران، توسعه همه‌جانبه روابط با کشورهای آفریقایی به‌ویژه کشور دوست و مسلمان، سنگال است.

وی ادامه داد: تهران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی هیچ محدودیتی ندارد و آماده هرگونه همکاری و به اشتراک گذاشتن تجارب خود با برادران سنگالی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: جمهوری اسلامی ایران شدیدترین تحریم‌ها و فشارها را تجربه کرده است و باوجود تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به توانمندی‌های درون‌زاد در حوزه فناوری‌های نوین، اقتصاد دانش‌بنیان، انرژی و کشاورزی دست یافته است و در این زمینه آماده همکاری با کشورهای دوست بر اساس منافع مشترک است.

پنجره جدیدی در روابط دو کشور گشوده شده است

وزیر خارجه سنگال هم در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور بر پایه اشتراکات دینی و فرهنگی گفت: مراودات و دیدارهای مسئولان عالی‌رتبه ازجمله رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی، نشان از اراده تهران و داکار در توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، بازرگانی و کشاورزی دارد.

اسماعیل ماجور فال ابراز امیدواری کرد: برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی موجب ارتقا و گسترش همه‌جانبه روابط به‌ویژه در زمینه اقتصادی شود و از این طریق پنجره جدیدی در همکاری‌های دو کشور برای پیشرفت دو جانبه گشوده شود.

وی در این دیدار از ایران به عنوان کشوری بزرگ یاد کرد و پیشرفت‌های کشورمان را ستود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید